Sökning: "intervju varumärke"
Visar resultat 16 - 20 av 104 uppsatser innehållade orden intervju varumärke.
16. Varumärkets effekter på säsongsbaserade företag : En fallstudie på Glassmagasinet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In today's competitive markets, a company’s competitive tools have gained greater importance. A company's brand has moved from being part of the company's marketing strategy, to a competitive tool that can be used to create and pass existing barriers. LÄS MER
17. Employer branding för framtidens förskollärare : En kvalitativ studie om hur Hammarö kommun på bästa sätt kan attrahera och behålla framtidens förskollärare
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskapSammanfattning : Employer branding, eller svenskt översatt till “att arbetsgivarvarumärka”, handlar om att säljain upplevelsen av en arbetsplats för att attrahera och nå ut till rätt medarbetare. Det handlar även om att få befintliga medarbetare att trivas och vilja stanna i organisationen. LÄS MER
18. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER
19. Variety versus Recurrence of Advertisement in Cross Reality Experiences
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Advertisement is funding a lot of the digital landscape we interact with on a day-to-day basis. As our digital landscape evolve and the field of Cross Reality is maturing, it is of value to examine its compatibility with this mean of monetization. LÄS MER
20. Underhållning : som en strategisk framgångsfaktor för shoppingcenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie framför vår forskning om hur underhållning används på ett shoppingcenter som en strategisk marknadsföringsstrategi. En fallstudie med ett kvalitativt angreppssätt valdes eftersom vi ville få ett djup i studien. LÄS MER