Sökning: "intervju varumärke"
Visar resultat 21 - 25 av 104 uppsatser innehållade orden intervju varumärke.
21. Varumärke och genus: Formgivning av en visuell identitet för ett fiktivt klädmärke med fokus på att uppfattas genusneutralt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur en visuell identitet för ett fiktivt klädvarumärke kan tas fram för att uppfattas könsneutralt. Könsneutralt i denna studie definieras som något som inte uppfattas specifikt maskulint eller feminint. Studien begränsas till varumärkesnamn, logotyp, färg och typografi. LÄS MER
22. Den förändrade förmedlingsprocessen : Sålt innan visning
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Vår studie är framtagen för att se hur fenomenet sålt innan visning gällande förmedlingsprocessen har ändrats under de senaste åren. I studien tar vi upp hur den förändrade förmedlingsprocessen påverkar mäklare, säljare och köpare och vad som är de egentliga faktorerna bakom det hela. LÄS MER
23. En semiotisk studie av Volvo Trucks kampanjfilmer med fokus på den nordamerikanska marknaden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie genomfördes för att undersöka hur Volvo Trucks som globalt företag i Nordamerika riktar sin kommunikation gentemot mottagare i kampanjfilmer. Varav vi har tittat på två som är skapade med att främst rikta sig till den nordamerikanska publiken och den tredje till den globala. LÄS MER
24. Varumärkets visuella identitet – en studie om hur rebranding påverkar konsumenternas uppfattning med exempel av ett svenskt varumärke Tretorn
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Dagens företag måste anpassas till grafiska trender för att bevara en uppdaterad och fräsch image samtbehålla sin position på marknaden. För att göra detta måste företagens grafiska profil ses över ochuppdateras regelbundet för att säkerställa att den följer aktuella trender och kan tilltala den tänktamålgruppen. LÄS MER
25. Keep calm and love Sundsvall : en kvalitativ studie om den strategiska kommunikationen hos Sundsvalls kommun samt stadens image
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte Strategisk kommunikation och platsmarknadsföring har blivit allt viktigare för städer och platser att etablera ett gott rykte och vara konkurrenskraftiga i den globala marknaden som finns idag. Det finns platsmarknadsförare som tror att deras varumärke är kontrollerbart, däremot kan det finnas breda variationer av åsikter och uppfattningar om en stad. LÄS MER