Sökning: "intervju varumärke"

Visar resultat 11 - 15 av 104 uppsatser innehållade orden intervju varumärke.

  1. 11. Pseudonymer i förlagsbranschen : det fabricerade författarnamnet som varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Louise Jingryd; Ida Schiött; [2021]
    Nyckelord :förlagskunskap; bokmarknadskunskap; Genette; pseudonymer; Jenkins; vetenskaplig teori; paratexter; konvergenskultur; Ciuraru; intervju; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This paper examines different authors and their reasons as to why they use pseudonyms. With the help of theories like Paratexts, Thresholds of Interpretation (1997) by Gérard Genette and Konvergenskulturen (2012) by Henry Jenkins, the essay provides an insight into why authors choose to use pseudonyms as well as publishers’ marketing strategies for this. LÄS MER

  2. 12. Får eWOM bestämma över din semester? : En kvalitativ studie om hur recensioner påverkar konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Justine Vannestrand; Frida Johansson; Hannah Kron; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta är en studie med syfte att undersöka hur eWOM kan påverka konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell. Turistindustrin är en av de snabbast växande sektorerna och orsaken till detta är att resenärers beteende förändrats under de senaste åren. LÄS MER

  3. 13. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beatrice Dicksson; Caroline Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Brand image; marketing; attitudes; CSR; Varumärke; marknadsföring; attityd; CSR;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER

  4. 14. Influencer marketing- marknadsföringens lillasyster eller den nya modellen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isabel dos Santos Pettersson; [2019]
    Nyckelord :influencer; influencer marketing; sociala medier; varumärke; mellanhand; nätverk; lagar; eWOM;

    Sammanfattning : Influencer marketing som marknadsföringsmetod befinner sig i en stark tillväxtfas. Samtidigt har influencer marketing tidigare varit, tämligen oreglerat. Den 1 januari 2019 lagstadgades det i Sverige att alla produkter en privatperson mottas ska beskattas på. LÄS MER

  5. 15. Gröna Byggnader : En redogörelse av miljöcertifieringar och miljömärkningar för byggnader på den svenska bostadsmarknaden med fokus på byggaktörers lönsamhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jesper Lindstrand; Astrid Ålander; [2019]
    Nyckelord :Green buildings; Environmental certifications; Sustainability; Gröna byggnader; Miljöcertifieringar; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Detta examensarbete fokuserar på gröna byggnader på bostadsmarknaden, samt vad miljöcertifiering och miljömärkning av byggnader innebär. Hur stor är egentligen vetskapen om miljöcertifieringar och miljömärkningar hos kunder på marknaden för bostäder? Det är en intressant fråga som är återkommande i denna uppsats. LÄS MER