Sökning: "förlagskunskap"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet förlagskunskap.
1. Läs dig bättre: En analys av skapandet och mottagandet av bästsäljande självhjälpsböcker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The market for self-help books has rapidly expanded and gained influence over the last couple of years, partially due to social media users increasing the genres status on the book market. This essay will look at three different bestselling books within the genre: Atomic Habits, The Body Keeps the Score, and The Subtle Art of Not Giving a F*ck. LÄS MER
2. Den kristna ljudboken : något för den svenska bokmarknaden?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The audiobook is a format that has invaded the Swedish book market. Through it’s format it has made literature available to more people, just like the paperback did when it was first introduced on the market. LÄS MER
3. Pseudonymer i förlagsbranschen : det fabricerade författarnamnet som varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This paper examines different authors and their reasons as to why they use pseudonyms. With the help of theories like Paratexts, Thresholds of Interpretation (1997) by Gérard Genette and Konvergenskulturen (2012) by Henry Jenkins, the essay provides an insight into why authors choose to use pseudonyms as well as publishers’ marketing strategies for this. LÄS MER
4. En författare presenteras : en studie av hur förlag presenterar författare för unga vuxna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis aims to analyze how authors who write books for young adults are presented on their publishers’ website. By analyzing the textual presentation of the authors the main objective is to answer these questions: are there any reoccurring aspects in the presentations? Can you tell that the authors write for young adults? Are there any differences or similarities in how the male and female authors are presented? A qualitative method was used to analyze the textual presentation in order to answer the questions above. LÄS MER
5. Samtidig, plattformsoberoende och materiell : en undersökning av kandidatuppsatser vid Förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker ämnesval samt i viss mån metodik och teoretisk utgångspunkt inom en avgränsning bland en mängd kandidatuppsatser inom disciplinen förlagskunskap i utbildningen Förlags- och bokmarknadskunskap. I undersökningen finns ett resonemang kring dessas yrkesinriktning och hur uppsatsskribenterna gestaltar detta genom de fokus som deras uppsatser tar. LÄS MER