Sökning: "bästsäljare"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet bästsäljare.

  1. 1. Läs dig bättre: En analys av skapandet och mottagandet av bästsäljande självhjälpsböcker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Elsa Wallerö; [2023]
    Nyckelord :Förlagskunskap; marknadsföring; mottagning; självhjälpslitteratur; bästsäljare; sociala medier; TikTok; Publishing studies; marketing; reception; self-help books; bestsellers; social media; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The market for self-help books has rapidly expanded and gained influence over the last couple of years, partially due to social media users increasing the genres status on the book market. This essay will look at three different bestselling books within the genre: Atomic Habits, The Body Keeps the Score, and The Subtle Art of Not Giving a F*ck. LÄS MER

  2. 2. Among Us på Twitch : underhållande marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Caroline Svensson; Victor Simon Svenfelt; [2021]
    Nyckelord :Twitch; marknadsföring; livestreaming; videospel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är författad av Caroline Svensson och Victor Svenfelt för fortsättningskursen i Medie- & kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Among Us på Twitch - underhållande marknadsföring undersöker hur videospelet Among Us kunde bli ett av 2020 populäraste videospel och vilken roll den sociala medieplattformen Twitch spelade i det hela. LÄS MER

  3. 3. One book to rule them all : en analys av litterärt värde inom Härskarringen av J.R.R. Tolkien

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Rebecca Jester; Annelie Hollender; [2021]
    Nyckelord :Härskarringen; Tolkien; värdebegrepp; litterära värden; stil- och formvärden; kunskapsvärden; emotionella värden; sociala värden; ekonomiska värden; bästsäljare; bestseller; steady seller; buzz; hype; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Avsikten med denna uppsats har varit att undersöka hur Härskarringen av J.R.R Tolkien har blivit en så pass stark bästsäljare och steady seller under en längre tid. LÄS MER

  4. 4. Image Captioning On General Data And Fashion Data : An Attribute-Image-Combined Attention-Based Network for Image Captioning on Mutli-Object Images and Single-Object Images

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Guoyun Tu; [2020]
    Nyckelord :Image captioning; fashion data; attention based; text attributes; Bildtexter; modedata; uppmärksamhetsbaserat; textattribut;

    Sammanfattning : Image captioning is a crucial field across computer vision and natural language processing. It could be widely applied to high-volume web images, such as conveying image content to visually impaired users. Many methods are adopted in this area such as attention-based methods, semantic-concept based models. LÄS MER

  5. 5. Är sick-lit en genre? : en analys av paratexter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Michaela Jeppesen; [2018]
    Nyckelord :genre; sick-lit; young adult; paratexter; genreanspelningar; omslag; Squires; marknadsföring; publishing; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att granska sick-lit och dess funktion på bokmarknaden genom att undersöka marknadsföringen av böcker som kan benämnas som sick-lit. Detta görs främst genom en analys av paketeringen av bästsäljande verk inom Young Adult (YA) och crossover. LÄS MER