Sökning: "intervjuundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 661 uppsatser innehållade ordet intervjuundersökning.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Upphäva och ändra officialservitut : Tillgodoser nuvvarande regelverk en ändamålsenlig och enhetlig tillämpning?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Tage Lans; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsrätt; servitut; ändring av servitut; upphäva servitut; upplåta servitut;

    Sammanfattning : Studien är ämnad att klargöra om Sveriges nuvarande regelverk tillgodoser en ändamålsenlig och enhetlig tillämpning vid upphävande och ändring av servitut. Syftet med att upplåta ett servitut på en fastighet är att förbättra fastighetens ändamål och behov. LÄS MER

  3. 3. Publicitetsregler för syns skull? : En kvalitativ intervjustudie om svenskliverapportering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Natalie Silfverberg; Oskar Waltin; [2023]
    Nyckelord :journalistik; medieformat; medieetik; publicitetsregler;

    Sammanfattning : Den journalistiska yrkesrollen har som grund att förhålla sig och efterleva de yrkesetiskareglerna, men även de publicistiska reglerna. Hur man efterlever dem i det skrivande formatetär tidigare beforskat, men inom liveformatet saknas forskning. Liveformatet har en rad olikautmaningar kontra den skrivande journalistiken. LÄS MER

  4. 4. Frånvarande fäder och dess döttrars relationer till män

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Sara Alaie; Tyra Hellström Larsson; [2023]
    Nyckelord :frånvarande fäder; objektrelationsteori; kvinnlig identitet; faderskap;

    Sammanfattning : Kvinnans framtida relationer präglas av hennes tidigare relationer till modernoch fadern. Om kvinnan uppfostrats frånvarande av en fader påverkar dettahennes upplevelse av män. LÄS MER

  5. 5. "Swipe up" för nyheter! Att nå generation Z: Interpersonella och visuella medel i nyhetsförmedlingen : En komparativ analys mellan SVT Nyheters och Aftonbladets TikTok-kanaler

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Emilie Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; generation Z; systemisk-funktionell grammatik SFG ; multimodal kommunikation; sociosemiotik; interpersonell metafunktion; interaktion; visuell framskjutenhet; grafiska element;

    Sammanfattning : Denna studie jämför hur SVT respektive Aftonbladet använder den sociala mediekanalen TikTok för att förmedla nyheter till ungdomar och unga vuxna. Specifikt analyseras hur programledaren (och andra aktörer) använder språkliga medel för att bygga en relation med publiken i nyhetsförmedlingen, hur grafiska element samverkar med programledaren för att skapa begriplighet och väcka intresse, samt hur SVT och Aftonbladet skiljer sig åt vad gäller relation, begriplighet och intresse i nyhetsförmedlingen på TikTok. LÄS MER