Sökning: "kognitiv marknadsföring"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden kognitiv marknadsföring.

  1. 21. IKEA:s gråa hål : Hur IKEA kan få 50+ att handla mer möbler

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Patrik Fredriksson; Sebastian Persson; [2008]
    Nyckelord :50 marketing; competetive advantage; preferences; cognitive age; IKEA; 50 marknadsföring; konkurrens; preferenser; kognitiv ålder; IKEA;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att beskriva och analysera varför IKEA-besökare i Karlstad, som tillhör kundgruppen 50+, väljer att inte handla möbler i samma utsträckning som de yngre besökarna. Metod: Uppsatsens undersökning grundas på en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 22. Vilka ungdomar är det som tar SMS-lån och varför?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Hayat Abdu; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SMS-lån är ett samhällsproblem där olika aktörer är inblandade. Utifrån treforskningsmetoder; kvantitativ- och kvalitativ undersökning samt innehållsanalys av tidningsartiklarna, har synsättet på fenomenet vidgats. Undersökningspopulationen som består av unga SMS-låntagare mellan 18-25 år, var en väldigt svår grupp att nå. LÄS MER

  3. 23. Marknadsundersökning - en alternativ marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofie Dittrich; Josefine Windefors; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadsundersökning; reklam; involvering; köpbeslut;

    Sammanfattning : Vi i västvärlden lever i ett samhälle som präglas av globalisering och snabb utveckling. Detta innebär bland annat att konkurrensen från låglöneländer ökar vilket medför att priserna pressas och högre krav ställs på marknadsföringen. LÄS MER

  4. 24. Motivera personalen i tjänsteföretag : - En studie om svenska bankers arbete med att motivera sin personal

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Orantes; Charlott Bolik; [2007]
    Nyckelord :Motivation; banker; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Alla organisation genomgår förändringar under sin livstid i olika former. Individernas attityder i organisationen påverkar hur effektiv förändringsprocessen blir, oavsett vilken slags förändring som skall genomgås. LÄS MER