Sökning: "kognitiv marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden kognitiv marknadsföring.
16. Grön kommunikation? : En kvalitativ studie ur publikperspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : SYFTE: Att undersöka hur så kallad grön kommunikation, med en tydlig utgångspunkt i hållbarhet, tas emot av konsumenter. För att illustrera problematik som kan uppstå, valdes kommunikation från ett företag som i sammanhanget är mycket kontroversiell; Preem – säljare och producent av drivmedel. LÄS MER
17. Facebook och dess marknadsföring riktad mot ungdomar : En studie om ungdomars attityd mot marknadsföring på Facebook
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Sammanfattning Titel: En studie om ungdomars attityd mot marknadsföring på Facebook Författare: Adam Abrahamsson och Kenan Secic Handledare: Anders Wrenne Institution: Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, FE1453 Omfattning: 15 högskolepoäng Syfte: Syftet med vår undersökning är att bidra med kunskap kring hur marknadsföring på Facebook kan påverka ungdomar, samt vilken medvetenhet och uppfattning det finns hos denna målgrupp om marknadsföringen på Facebook. Vi är även intresserade av att titta på om det finns eventuella skillnader mellan ungdomarna utifrån perspektiven kritiskt och rationellt tänkande. LÄS MER
18. Ungdomars attityder till tobak
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Denna undersöker hur ungdomars attityder till tobak påverkas av olika typer av exponering. Det finns idag specifika begränsningar och restriktioner för hur marknadsföring av tobak får se ut i Sverige men trots det exponeras vi dagligen på sociala medier, i affärer och liknande, ofta utan vidare medvetenhet. LÄS MER
19. Emotionell Marknadsföring på lång och kort sikt
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Målet med denna undersökning och uppsats är att klargöra vilka aspekter som är viktiga inom emotionell marknadsföring. Uppsatsen ämnar klargöra emotionell marknadsförings styrka att förbättra försäljning av produkter samt hur den bör användas för bästa effektivitet. LÄS MER
20. Det enda som ska spräckas är myten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Vi har undersökt ifall myten om mödomshinnan lever kvar bland ungdomar. Efter att ha gjort en enkätundersökning bland gymnasieelever kan vi konstatera att den gör det. Syftet har varit att undersöka hur man kan förändra ungdomars föreställningar med hjälp av kommunikation. LÄS MER