Sökning: "kognitiv marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden kognitiv marknadsföring.

  1. 11. Retargeting på Facebook och Instagram : användarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tuva Borup; Viktoria Mohr; Linn Schönbeck; [2019]
    Nyckelord :Individual marketing; Retargeting; Cognitive attitude; Affective attitude; Behavioural attitude; Perceived risc; Social media; Facebook; Instagram; Cookies; Individbaserad marknadsföring; Retargeting; Kognitiv attityd; Affektiv attityd; Beteendeattityd; Risk; Sociala medier; Facebook; Instagram; Cookies;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie för att undersöka attityd gentemot processen för retargeting. Processen sker från att användardata samlas in med hjälp av cookies till att den bearbetas och når ut till konsumenten. Detta sker i form av annonser på sociala medieplattformar som Facebook och Instagram. LÄS MER

  2. 12. Marknadsföring av alternativa investeringsfonder till icke-professionella investerare : En analys av regleringens ändamålsenlighet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Helena Liljenberg; [2019]
    Nyckelord :Alternativa investeringsfonder; AIF-Fonder; ETF-fonder; specialfonder; riskkapitalfonder; marknadsföring; icke-professionella investerare; AIFMD; LAIF; ändamål; ändamålsenlighet; de lege ferenda;

    Sammanfattning : I kölvattnet av finanskrisen 2008 har regleringen på det finansiella området ökat markant. En del av den finansiella marknaden som varit nästintill oreglerad innan 2008 års finanskris är verksamheten för förvaltare av alternativa investeringsfonder (AIF-förvaltare). LÄS MER

  3. 13. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Lundberg; Arvid Ekelöw; [2019]
    Nyckelord :Product placement; Music video; Brand evaluations; Cognitive fit; Affective fit.; Produktplacering; Musikvideo; Varumärkesutvärdering; Kognitiv överensstämmelse; Affektiv överensstämmelse;

    Sammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER

  4. 14. Låt landet lyfta loggan - En kvantitativ studie om country-of-origin-effekters påverkan på företags varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leo Sondén Karestrand; Linn Forsberg; Johanna Göransson; [2018]
    Nyckelord :Marknadsföring; brand equity; varumärkeskapital; country-of-origin; brand origin; konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Let the country lift the logo- a quantitative study of the country-of-origin effects impact on the brand equity. Seminar date: 2018-06-01 Title of the course: FEKH29 - Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, Business Administration, 15 University Credits Points Authors: Johanna Göransson, Leo Sondén Karestrand, Linn Forsberg Advisor: Clara Gustafsson Key words: Marketing, Brand equity, Country-of-origin, Brand origin, Consumer behaviour, Purpose: This study aims to explore which of the country-of-origin effects that affect the certain components of the brand equity the most. LÄS MER

  5. 15. The battle of the bottle : Exploring the cognitive, affective and normative aspects of the country of origin effect

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Laurén; Viktor Sandstedt; [2017]
    Nyckelord :Country of origin effect; cognitive aspect; affective aspect; normative aspect; wine industry; marketing; Ursprungsland; ursprungslandseffekt; affektiv aspekt; kognitiv aspekt; normativ aspekt; vinindustri; marknadsföring;

    Sammanfattning : This study examines if there is a difference to what degree the cognitive, affective and normative aspects of the country of origin effect influences the consumer in their evaluation of wine. Wine was the product chosen for this study because it is a product that often uses the country of origin effect as a tool in its marketing. LÄS MER