Sökning: "kognitiv marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden kognitiv marknadsföring.
11. Retargeting på Facebook och Instagram : användarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie för att undersöka attityd gentemot processen för retargeting. Processen sker från att användardata samlas in med hjälp av cookies till att den bearbetas och når ut till konsumenten. Detta sker i form av annonser på sociala medieplattformar som Facebook och Instagram. LÄS MER
12. Marknadsföring av alternativa investeringsfonder till icke-professionella investerare : En analys av regleringens ändamålsenlighet
Master-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : I kölvattnet av finanskrisen 2008 har regleringen på det finansiella området ökat markant. En del av den finansiella marknaden som varit nästintill oreglerad innan 2008 års finanskris är verksamheten för förvaltare av alternativa investeringsfonder (AIF-förvaltare). LÄS MER
13. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER
14. Låt landet lyfta loggan - En kvantitativ studie om country-of-origin-effekters påverkan på företags varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Let the country lift the logo- a quantitative study of the country-of-origin effects impact on the brand equity. Seminar date: 2018-06-01 Title of the course: FEKH29 - Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, Business Administration, 15 University Credits Points Authors: Johanna Göransson, Leo Sondén Karestrand, Linn Forsberg Advisor: Clara Gustafsson Key words: Marketing, Brand equity, Country-of-origin, Brand origin, Consumer behaviour, Purpose: This study aims to explore which of the country-of-origin effects that affect the certain components of the brand equity the most. LÄS MER
15. The battle of the bottle : Exploring the cognitive, affective and normative aspects of the country of origin effect
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines if there is a difference to what degree the cognitive, affective and normative aspects of the country of origin effect influences the consumer in their evaluation of wine. Wine was the product chosen for this study because it is a product that often uses the country of origin effect as a tool in its marketing. LÄS MER