Sökning: "kommunikation som mål och kommunikation som medel"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden kommunikation som mål och kommunikation som medel.

  1. 6. Organizational culture and its implications on post-acquisition integration : A case study of a merger between two entrepreneurial firms

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Hanna Thorwid; Niklas Vinge; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Mergers and acquisitions (M&A) is an important economic phenomenon, utilized by companies to expand their market share and achieve rapid growth. However, studies imply that a majority of M&As fail to deliver anticipated value, which has led to a vast amount of research investigating why. LÄS MER

  2. 7. Lösningar och relationer i skolans dagliga arbete : En litteraturstudie om Lösningsfokus och Relationell pedagogik

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Eva Fredman; [2020]
    Nyckelord :lösningsfokus; relationell pedagogik; nationella mål; skolframgång;

    Sammanfattning :  I skolan råder ett pågående reformarbete för att öka elevernas måluppfyllelse. Nya metoder och förhållningssätt gör entré i en pressad skolvardag. En av dessa metoder är Lösningsfokus (LF). Syftet med denna studie var att undersöka om och hur LF har en funktion i skolans arbete mot att nå måluppfyllelse. LÄS MER

  3. 8. Prata med matte i munnen : En intervjustudie om hur lärare ser på, arbetar med och bedömer den muntliga kommunikationsförmågan i matematik för elever i årskurs 4-6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Sara Tiburzi; [2019]
    Nyckelord :bedömning; kommunikation; matematik; metoder;

    Sammanfattning : I denna studie har det funnits en strävan efter att bidra med kunskaper om hur lärare ser på, arbetar med och bedömer kommunikationsförmågan i matematik i årskurs 4-6 För att åstadkomma detta har en kvalitativ intervjustudie genomförts. Fem erkänt skickliga lärare har intervjuats utifrån tre teman; synen på kommunikationsförmågan, vilka metoder och aktiviteter de använder sig av i undervisningen för att främja elevernas utveckling samt hur de bedömer kommunikationsförmågan. LÄS MER

  4. 9. Målspråksanvändning i engelskundervisningen : Good or dålig?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Alice Bagdagoljan; Josefine Silow; [2019]
    Nyckelord :Målspråksanvändning; språkundervisning; muntlig kommunikation; engelska;

    Sammanfattning : Titeln på denna kunskapsöversikt syftar dels till att ge en förklaring av arbetets innehåll men den syftar också dels till att skapa ett intresse för dig som läsare genom en mer skämtsam användning av språkväxling i skriven form, då språkväxling är en del av dagens engelskundervisning och språkundervisning världen över. Målspråksanvändning har länge varit ett huvudämne inom forskningen om undervisning i främmande språk och där ställs många olika tolkningar mot varandra. LÄS MER

  5. 10. Sex förskollärares resonemang kring språkutveckling och läroplanen. : En kvalitativ studie om språkutveckling i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Larsson; [2019]
    Nyckelord :Språkutveckling; kommunikation; dialog; läroplan; förskollärare; transformeringsarena; formuleringsarena;

    Sammanfattning : Denna studie belyser barns språkutveckling och hur läroplanen implementeras i verksamheten. Syftet med studien är att belysa hur några förskollärare beskriver vad språkutveckling är för dem samt hur de säger att de implementerar läroplanen i verksamheten. LÄS MER