Sökning: "kommunikation som mål och kommunikation som medel"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden kommunikation som mål och kommunikation som medel.
11. Kunskap & bedömning i dansimprovisation : en intervjustudie om tre lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studien beskriver och analyserar tre danslärares perspektiv på improvisation som ett ämne i dansundervisning. Syftet med stud I mitt arbete kommer jag att undersöka, beskriva och reflekteraöver mina egna kreativa processer i mitt eget skapande och iallmänhet. LÄS MER
12. Helklassamtalets textaktiviteter. En kvalitativ undersökning av textaktiviteter och deras möjliga pedagogiska funktioner i den muntliga undervisningen hos tre gymnasielärare
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I den här studien undersöks verksamheten i klassrummet med fokus på talat och skrivet språkutifrån analys av talade texter. Närmare bestämt undersöks förekomsten av olikatextaktiviteter i ett antal helklassamtal i gymnasieskolan inom ämnena svenska och filosofisamt textaktiviteternas pedagogiska funktioner. LÄS MER
13. Äger eller suger? : En studie av elevers upplevelser av delaktighet vid användandet av digitala läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Abstrakt Detta examensarbete handlar om att genomföra en kvalitativ fallstudie och med hjälp av metoderna bildanalys och gruppintervjuer öka kunskapen om elevers upplevelser av delaktighet vid användandet av digitala läromedel. I studien ingick 18 elever i årskurs 4 i en skola i norra Sverige samt deras tre undervisande lärare. LÄS MER
14. Ett öppet samtal - Parterapins verksamma faktorer utifrån ett klientperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att beskriva vad klienterna själva upplevde vara verksamt i parterapi och till detta lägga en bild av vilka lärdomar och förändringar i parrelationen terapin ledde till. Analysmetoden var kvalitativ tematisk analys. LÄS MER
15. Uppmuntran till muntlig matematisk kommunikation : En empirisk studie som undersöker i vilken omfattning sommatematiklärare och matematikläromedel främjar den muntligamatematiska kommunikationen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Matematikläromedel och matematiklärare spelar en stor roll i dagens matematikundervisning. Syftet med den här empiriska studien är att belysa hur två aktörer i matematikklassrummet, matematikläromedel och matematiklärare, främjar eleverna till att muntligt kommunicera matematik . LÄS MER