Sökning: "kommunikation som mål och kommunikation som medel"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden kommunikation som mål och kommunikation som medel.

  1. 11. Kunskap & bedömning i dansimprovisation : en intervjustudie om tre lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Sanna Gren; [2019]
    Nyckelord :dans; improvisation; kunskap; bedömning;

    Sammanfattning : Studien beskriver och analyserar tre danslärares perspektiv på improvisation som ett ämne i dansundervisning. Syftet med stud I mitt arbete kommer jag att undersöka, beskriva och reflekteraöver mina egna kreativa processer i mitt eget skapande och iallmänhet. LÄS MER

  2. 12. Helklassamtalets textaktiviteter. En kvalitativ undersökning av textaktiviteter och deras möjliga pedagogiska funktioner i den muntliga undervisningen hos tre gymnasielärare

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kristoffer Stenlund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks verksamheten i klassrummet med fokus på talat och skrivet språkutifrån analys av talade texter. Närmare bestämt undersöks förekomsten av olikatextaktiviteter i ett antal helklassamtal i gymnasieskolan inom ämnena svenska och filosofisamt textaktiviteternas pedagogiska funktioner. LÄS MER

  3. 13. Äger eller suger? : En studie av elevers upplevelser av delaktighet vid användandet av digitala läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Susanne Fahlesson; Agneta Bergelin; [2019]
    Nyckelord :analysis; aspects of participation image; digital educational material; digital educational tools; digitalisation; engagement; equal education; inclusion; participation; participation model; recognition; autonomi.; bildanalys; delaktighet; delaktighetsaspekter; delaktighetsmodellen; digitala läromedel; digitalisering; engagemang; erkännande; inkludering; likvärdig utbildning; tillgänglighet; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Abstrakt   Detta examensarbete handlar om att genomföra en kvalitativ fallstudie och med hjälp av metoderna bildanalys och gruppintervjuer öka kunskapen om elevers upplevelser av delaktighet vid användandet av digitala läromedel. I studien ingick 18 elever i årskurs 4 i en skola i norra Sverige samt deras tre undervisande lärare. LÄS MER

  4. 14. Ett öppet samtal - Parterapins verksamma faktorer utifrån ett klientperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Marianne Törnqvist; [2019]
    Nyckelord :parterapi; verksamma faktorer; terapeutiska processer; klientperspektiv; öppet samt; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att beskriva vad klienterna själva upplevde vara verksamt i parterapi och till detta lägga en bild av vilka lärdomar och förändringar i parrelationen terapin ledde till. Analysmetoden var kvalitativ tematisk analys. LÄS MER

  5. 15. Uppmuntran till muntlig matematisk kommunikation : En empirisk studie som undersöker i vilken omfattning sommatematiklärare och matematikläromedel främjar den muntligamatematiska kommunikationen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Josefin Martinsson; [2018]
    Nyckelord :Matematikläromedel; muntlig kommunikation; lärarens roll; kommunikativa konstellationer; kommunikation som mål och kommunikation som medel;

    Sammanfattning : Matematikläromedel och matematiklärare spelar en stor roll i dagens matematikundervisning. Syftet med den här empiriska studien är att belysa hur två aktörer i matematikklassrummet, matematikläromedel och matematiklärare, främjar eleverna till att muntligt kommunicera matematik . LÄS MER