Sökning: "kommunikation som mål och kommunikation som medel"
Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden kommunikation som mål och kommunikation som medel.
21. Internprissättning och tullvärde : Det är bättre att förekomma än att förekommas
Master-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Globaliseringen bidrar till en ökad världshandel och medför även ett växande antal gränsöverskridande koncerninterna transaktioner inom multinationella företag. Prissättningen av transaktioner vilka vidtas mellan närstående företag måste ske i enlighet med armlängdsprincipen som om transaktionerna vidtagits mellan två oberoende företag. LÄS MER
22. Musik som kommunikativt medel för elever påtidig utvecklingsnivå : En fenomenologisk studie om utvecklingsstörning, musik, språk och kommunikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka hur några speciallärare och specialpedagoger ser på arbete med musik, språk och kommunikation för elever på tidig utvecklingsnivå. Fokuseringen är hur de ser på att använda musik för att nå språkliga och kommunikativa mål för elever i gymnasiesärskolan. LÄS MER
23. Det nya slagfältet : En analys av Försvarsmaktens rekryteringskampanjer i print sedan den allmänna värnpliktens avskaffande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den allmänna värnplikten avskaffades i Sverige den 1 juli år 2010. Detta efter ett riksdagsbeslut från året innan, den 16 juni 2009. Från och med denna tidpunkt övergick Försvarsmakten direkt från att vara ett värnpliktsförsvar till att bli, i fredstid, en utpräglad yrkesarmé. LÄS MER
24. Delaktighet och förtroende i partneringprojekt : – En fallstudie som belyser underentreprenörernas roll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problem: What role do sub-contractors have in a partnering project? Purpose: The purpose of the case study is to describe, explain and understand the sub-contractor’s role in a partnering project. The study will complement existing partnering research that is one-dimensional. LÄS MER
25. CRM via Facebook : En kvantitativ studie om den svenska millenniegenerationens uppfattning av företags CRM-aktiviteter via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemområde Användningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. LÄS MER