Sökning: "kommunikation twitter"

Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser innehållade orden kommunikation twitter.

  1. 1. Svensk Satir i Flux: En Tidsresa från Papper till Pixel. En semiotisk analys om hur satiren i Sverige har ändrats över tid

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sara Tervonen; Hanna Steringer; [2024-03-06]
    Nyckelord :Satir; satirteckningar; digitalt; medier; tidningar; politik;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine the satire climate in Sweden. In the 1970’s, satire art was frequently published in Swedish newspapers in contrast to today where satire art is barely existent in newspapers. LÄS MER

  2. 2. TACOFREDAG OCH JESUS – KAN MAN SKÄMTA OM ALLT? En studie om kommunikation och humor med utgångspunkt i Svenska kyrkans Twitterkonto.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Frida Fungmark; [2023-08-29]
    Nyckelord :Humour; communication; Twitter; Svenska Kyrkan.;

    Sammanfattning : Communication is key to interactions between people, in person as well as online. Humor used well can contribute to this. This case study examines how the Swedish church uses humor to communicate on Twitter and how their tweets are received. LÄS MER

  3. 3. Språkliga drag hos fotbollsjournalister på Twitter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Louise Käck; [2023]
    Nyckelord :Twitter; journalister; språkliga anpassningar; fotbollsjournalistik; sociala medier; twitterinlägg; språkliga drag; tweets;

    Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att ta reda på om det finns några språkliga avvikelser från den generella skriftspråksnormen hos fotbollsjournalister på Twitter. Dessutom vill jag undersöka vilka eventuella avvikelser som förekommer samt vilka typer av eventuella språkliga förändringar som fotbollsjournalisterna vanligen gör. LÄS MER

  4. 4. FIFA - The Ugly Game : En kvantitativ innehållsanalys av FIFA:s kommunikation på Twitter under korruptionsskandalen 2015.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Timmy Annerbrink; Morgan Lidman; [2023]
    Nyckelord :FIFA; Twitter; gestaltning; reaktion; Twitteranvändare; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : This study examines @FIFAmedia’s communication on Twitter, other users’ reactions to FIFA’s framing in their tweets, and on whether FIFA’s income from brand licensing was affected by the corruption scandal from 2015. By measuring FIFA’s framing and the reactions to it, a concrete comparison with FIFA's brand capital is enabled to provide further understanding of the impact the scandal had on the brand. LÄS MER

  5. 5. The Influence of Controversial Protest Actions by Activist Groups on the Online Climate Debate : A Case Study on the Climate Debate on Twitter in Germany Related to the German Activist Group the Last Generation in Comparison to Fridays for Future Germany

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Christina Huebscher; [2023]
    Nyckelord :climate activism; online climate debate; protest actions; controversial protest actions; activist groups; Last Generation; Letzte Generation; Fridays for Future Germany;

    Sammanfattning : In Germany, the Last Generation emerged as a new climate activist group at the end of 2021. The group is considered rather controversial due to their contested protest actions of for instance vandalizing artwork. LÄS MER