Sökning: "konsumentorienterat"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet konsumentorienterat.

  1. 1. A Systematic Approach to Automated Software Diversity Using Unison

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Karlström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Unison is a tool that combines instruction scheduling and register allocation as a single combinatorial problem and solves it using constraint programming, which is a programming paradigm for systematically solving combinatorial problems. Automated software diversity is the process of automatically providing diverse executables in an effort to break so called gadgets, which are short instruction sequences that together make up an attack vector. LÄS MER

  2. 2. Modeföretag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alejandra Rodriguez Mardones; [2015]
    Nyckelord :samvärdeskapande; DART-modellen; kommunikationskanal; marknadsföring; konsumentorienterat;

    Sammanfattning : År 2010 lanserades applikationen Instagram och har öppnat upp dörrarna till en ny personligare kommunikationsstrategi för företag. Den mycket visuella och snabba modebranschen är en av de industrier som dominerar med sin närvaro på Instagram. LÄS MER

  3. 3. Developing a Process to Reach Consumer Insights for TeliaSonera

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :ISABELL BERGSTEDT; SOFIE NILSSON; [2013]
    Nyckelord :Consumer Insights; Consumer Insights Process; Consumer Segments; Consumer Study; TeliaSonera; Process Development; Mobile Internet Access; Konsumentinsikter; Konsumentinsiktsprocess; Kundsegment; Konsumentundersökning; TeliaSonera; Processutveckling; Mobil internetaccess;

    Sammanfattning : This thesis was aimed to help TeliaSonera to work more consumer related. The purpose was to show the organization how consumer insights could be found and how valuable they are for the company. LÄS MER

  4. 4. EMVs inverkan på den konsumentupplevda innovationsgraden i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Broberg; Johanna Cronholm; [2005]
    Nyckelord :EMV; EVM; innovation; produktutveckling; livsmedelsbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ur ett konsumentorienterat perspektiv utreda sambandet mellan EMVs marknadsandel och innovationsgraden i den svenska livsmedelsbranschen. Utifrån ett hypotetiskt-deduktivt angreppssätt har vi genomfört en kvantitativ studie. Vi har samlat in och operationaliserat data utifrån vårt syfte. LÄS MER