Sökning: "lär sig engelska"

Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade orden lär sig engelska.

  1. 21. Datorspel som lärmiljö av andraspråk : ett elevperspektiv på engelskinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Jens Sjöström; [2020]
    Nyckelord :Fritidsengelska; skolengelska; datorspel; sociokulturellt lärande; kunskapsglapp;

    Sammanfattning : Som ett av tre kärnämnen i grundskolan utgör engelska en stor del av undervisningen. Trots det blir engelskundervisningen allt för ofta formaliserad och tagen ur sitt sammanhang. Det leder till ett kunskapsglapp mellan fritidsengelska och skolengelska. LÄS MER

  2. 22. Skolans Digitalisering En intervjustudie av hur fem högstadielärare i Göteborg arbetar med digitalisering i ämnet engelska

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Hamza Begzada; [2019-02-17]
    Nyckelord :Digitalisering; digital kompetens; digitala verktyg; engelskundervisning;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka vilka digitala verktyg som används i dagens engelskundervisande klassrum samt undersöka hur arbetet med digitaliseringen går till på högstadiet inom ämnet engelska. Syftet har också varit att ta reda på hur fem lärare i engelska upplever att arbetet omformats med införandet av digitala verktyg. LÄS MER

  3. 23. Att vilja göra det man måste : En studie om unga elevers motivation till att lära sig engelska som främmande språk.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Liljengren; Hanna Rosander; [2019]
    Nyckelord :Motivation; lärande; engelska; främmande språk; tidigare år;

    Sammanfattning : För att öka elevers motivation är det av vikt att identifiera deras inställning till ämnet samt att skapa undervisning som motiverar och engagerar elever. Elevers motivation till att vilja lära sig engelska är ofta stark i grundskolans tidiga år, årskurs F-3, och därför är det väsentligt att grundlägga ett livslångt lärande och intresse för språk. LÄS MER

  4. 24. Undervisningsmetoders inverkan på elevers lärande i engelska som främmande språk : med inriktning på motivation och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Liljengren; Hanna Rosander; [2019]
    Nyckelord :undervisningsmetoder; engelska; främmande språk; motivation; utmaningar;

    Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt presenteras fördelaktiga undervisningsmetoder i engelska som främmande språk som identifierats inom den europeiska forskningsarenan. Även elevers motivation till att vilja lära sig engelska som främmande språk presenteras samt vilka utmaningar som kan identifieras av lärare i en global kontext. LÄS MER

  5. 25. Lingvistisk osäkerhet hos svenska grundskollärare : En kvalitativ studie om lärares upplevelse av och inställning till det engelska språket

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Johanna Edin; [2019]
    Nyckelord :Self-Efficacy lingvistisk osäkerhet svenska grundskollärare engelska; Self-efficacy; lingvistisk osäkerhet; svenska grundskollärare; engelska; engelskundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to research Swedish primary school teachers' experiences and attitudes towards the English language in general as well as the school subject. To answer the research purpose, four research questions were constructed: What is the teachers’ view on the English language? What is the best way to learn English according to the teachers? How do the teachers think that the teaching in English should look like? Do the teachers feel that they are affected by their own attitude towards English? To answer the study's research questions, a qualitative research method was used in the form of interviews. LÄS MER