Sökning: "learning diabilities"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden learning diabilities.

  1. 1. Inkluderande biologiundervisning. Undervisningsmetoder för att stärka lärandet hos elever med inlärningssvårigheter.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Anna Buzdugan; Sandra Karlsson; [2023-11-07]
    Nyckelord :Science education; biology education; learning diabilities; teaching methods; inclusive education;

    Sammanfattning : Teachers in secondary school experience various challenges and difficulties when it comes to teaching students with learning disabilities. The teachers have described many experiences with these students as unmanageable and frustrating because of how challenging it can be. LÄS MER

  2. 2. Matematikundervisning-i grundsärskolan : En studie i hur lärare upplever sin matematikundervisning för grundsärskoleelever i årskurs 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Annie Eklund; [2016]
    Nyckelord :learning strategies; special education; intellectual disabilities; mathematics; strategies; methods; teaching approach; specialpedagogik; intellektuell funktionsnedsättning; matematik; strategier; metod; förhållningsätt; grundsärskola;

    Sammanfattning : Abstract   The aim of this study is to highlight some teacher’s experiences about their teaching strategies, methods and approaches to their mathematics teaching for primary pupils with intellectual disabilities in grades 7-9. This study intends to answer three research questions which are: Which kind of approaches does the teachers have about their strategies as they proceed from in their mathematics teaching for primary pupils with intellectual disabilities in grades 7-9?, Which kind of approaches do the teachers have about their methods as they proceed from in their mathematics teaching for primary pupils with intellectual disabilities in grades 7-9?, What do the teaches declare about their approaches to mathematics teaching for primary pupils with learning diabilities in grades 7-9?   The basis for the study is qualitive research and consists of interviews with four teachers in two schools in the same muncipality in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Läs och skrivinlärningsmetoder för särskoleintegrerade elever i grundskolan år 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lise-Lotte Nyman; [2007]
    Nyckelord :grundskolan; integrering; läs- och skrivinlärning; specialpedagog; särskolan;

    Sammanfattning : Malmö HögskolaLärarutbildningenSkolutveckling och ledarskap Specialpedagogisk påbyggnadsutbildningHöstterminen 2006Nyman Lise-Lotte. (2006). Läs - och skrivinlärningsmetoder för särsko-leintegrerade elever i grundskolan år 1-3.(Reading and writing methods for students with learning diabilities in the compulsory school year 1-3 ). LÄS MER