Sökning: "likgiltighet"

Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade ordet likgiltighet.

  1. 11. Vad gör kakorna med oss? : En studie om internetanvändares kunskap och inställning till datainsamling via cookies

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Josefin Axelsson; Sara Killander; [2022]
    Nyckelord :Cookies; data collection; internet privacy; digital literacy; internet users; Cookies; datainsamling; integritet; digital kompetens; internetanvändare;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker svenska internetanvändares kunskaper och inställningar till datainsamling genom cookies. Syftet med studien är att ta reda på vilken nivå deras kunskap ligger på och vad de har för inställning till cookies samt om det finns något samband mellan dessa. LÄS MER

  2. 12. Changes in cetacean presence and behavior in response to reduced marine traffic - the effects of a nationwide lockdown

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Lisa Falk Lindberg; Lindqvist Erika; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Creating noise-pollution and other disturbances, marine traffic poses a great threat to marine mammals all over the world which may demonstrate through short- and long-term changes in behavior and distribution. The Covid-19 lockdown in 2020 provided a setting to study the effects of marine traffic on cetacean presence and interactive behavior. LÄS MER

  3. 13. Lyckad eller misslyckad individanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Fankl; Pelle Szegedi Jess; Victor Tomas; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring IAM ; kundupplevelse; upplevelsebaserad marknadsföring; frekvens; relevans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Successful or unsuccessful personalized marketing? - A study on the attitude of young adult consumers towards personalized marketing and its impact on the customer experience Seminar date: January 11th 2023 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor's Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 credits Authors: William Fankl, Pelle Szegedi Jess, Victor Tomas Supervisor: Veronika Tarnovskaya Five Keywords: Personalized marketing, Customer experience, Experiential marketing, Frequency, Relevance Research Question: What are young adult consumers' attitude towards personalized marketing and how does it affect the customer experience? Purpose: The purpose of this study is to increase understanding of the attitudes that personalized marketing generates among young adult consumers and its impact on customer experience Methodology: This study uses a qualitative method with a semi-structured interview process. The study has a constructionist ontological standpoint and an abductive research approach. LÄS MER

  4. 14. Lindriga skallskador i skidbacken bagatelliseras : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Therese Andihn; Ebba Wiberg; [2022]
    Nyckelord :lindrig skallskada; försämrad livskvalitet; ensamhet; hopplöshet; trygghet; likgiltighet; lidande;

    Sammanfattning : Skador mot huvudet är en vanlig orsak till att personer söker akutsjukvård. Många gånger drabbas personer under idrottsutövning där skidåkning är en av dem. Skadorna är ofta lindriga och kräver ingen avancerad behandling eller inneliggande vård. Det finns många studier som visar på att skador mot huvudet kan ge långvariga besvär. LÄS MER

  5. 15. Kvalitativ studie av förskolebarns uppfattningar och känslor kring miljöproblem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Veronica Stålnäbb; Karin Eriksson; [2022]
    Nyckelord :children; phenomenography; emotions; environmental problems; percep-tions; barn; fenomenografi; känslor; miljöproblem; uppfattningar;

    Sammanfattning : Dagens barn lever i en värld präglad av många stora miljöproblem. Det är dock viktigt att barn ges en positiv framtidstro. Studiens syfte är därför att beskriva förskolebarns olika uppfattningar, tankar och känslor kring miljöproblem. Vi har utgått från kvalitativa intervjuer, som filmats, med 16 barn i åldern fyra till sex år. LÄS MER