Sökning: "lojalitet på internet"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden lojalitet på internet.
1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER
2. Insamling av privatpersoners data på internet : En studie av privatpersoners medvetenhet om datainsamling: effekten av medvetenhet på engagemang för webbplatser och lojalitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I takt med att världen blir alltmer digitaliserad har också internet blivit en större del av många människors vardag. Stora aktörer samlar in personliga data om privatpersoner på internet vilket inte alla internetanvändare kanske är medvetna om. LÄS MER
3. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER
4. En ny typ av betalningslojalitet i ett digitalt paradigmskifte
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Consumer behaviour when shopping online differs from their behavior when shopping in a physical store. One contributory reason is the increasing level of consumption and range of goods online. When online shopping increases it demands the payment methods to work as expected. LÄS MER
5. Lojalitet på Instagram : Vilka faktorer påverkar lojaliteten hos ett företags instagramföljare?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Today’s competition among companies has increased due to the development of the Internet. Customer loyalty is crucial for companies in today’s market. It is important to create a customer base, which will result in a positive effect on profit and sustainability. Social media, such as Instagram, has an impact on customers today. LÄS MER