Sökning: "lojalitet på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden lojalitet på internet.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. Insamling av privatpersoners data på internet : En studie av privatpersoners medvetenhet om datainsamling: effekten av medvetenhet på engagemang för webbplatser och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Lagerqvist; [2022]
    Nyckelord :datainsamling; cookie; data; integritet; förtroende; affektivt engagemang; kalkylerande engagemang; uppfattad risk; uppfattad nytta; lojalitet; engagemang; medvetenhet;

    Sammanfattning : I takt med att världen blir alltmer digitaliserad har också internet blivit en större del av många människors vardag. Stora aktörer samlar in personliga data om privatpersoner på internet vilket inte alla internetanvändare kanske är medvetna om. LÄS MER

  3. 3. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lovisa Karlsson; Sara Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Content Marketing; Traditional marketing; Customer loyalty; Consumption value theory; Cosmetic marketing;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER

  4. 4. En ny typ av betalningslojalitet i ett digitalt paradigmskifte

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nathalie Westergren; Andrea Viberg; [2019]
    Nyckelord :Internet; Online Shopping; Consumers; Payment Methods; Digital Payment; Security; Internet; Näthandel; Konsumenter; Betalningsmetoder; Digital betalning; Säkerhet;

    Sammanfattning : Consumer behaviour when shopping online differs from their behavior when shopping in a physical store. One contributory reason is the increasing level of consumption and range of goods online. When online shopping increases it demands the payment methods to work as expected. LÄS MER

  5. 5. Lojalitet på Instagram : Vilka faktorer påverkar lojaliteten hos ett företags instagramföljare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nilsson; Oscar Lind; [2018]
    Nyckelord :Loyalty; Customer Relationship Management CRM ; Social Media; Instagram; Lojalitet; Relationsmarknadsföring; Sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Today’s competition among companies has increased due to the development of the Internet. Customer loyalty is crucial for companies in today’s market. It is important to create a customer base, which will result in a positive effect on profit and sustainability. Social media, such as Instagram, has an impact on customers today. LÄS MER