Sökning: "low involvement goods"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden low involvement goods.
1. Konsumerar vi för att leva, eller lever vi för att konsumera? : En kvalitativ studie om unga individers konsumtionsvanor och miljömedvetenhet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Konsumtionen har idag blivit en stor del av samhället och människans vardagliga liv. Särskilt hos unga individer förekommer det en benägenhet att konsumera mer för att uppnå en högre social status och skapa en identitet genom konsumtionen. LÄS MER
2. Hur konsumenten inkluderas i en cirkulär ekonomi : en fallstudie om klädåterförsäljares initiativ på en handelsplats i Uppsala
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Det råder idag en “slit och släng” kultur i samhället vilket kännetecknas av att konsumenter köper nya varor och slänger dem när de inte längre fyller sin funktion. Klädindustrin är en av de branscher där “slit och släng” kulturen är som mest påtaglig. LÄS MER
3. Intermediaries in the Supply Chain : A categorization of intermediaries with regards to their relationships, involvement and power.
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Centre of Logistics and Supply Chain Management (CeLS)Sammanfattning : Background: Intermediaries are an inherent part of global trade that take over various tasks within supply chains. These supply chain facilitators play vital roles within the trade of goods and services and over time, they have evolved into different types. LÄS MER
4. One More Cup of Coffee – Mundane Consumption of Everyday Consumer Goods
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how consumers relate to coffee, and what the consumption means to them. Existing research is demonstrating two contradictory perspectives of coffee as a mundane product. LÄS MER
5. Marketing of fast moving consumer goods : a study of viral videos with forest-related products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The traditional forest industry is facing a change. Not only is the forest industry changing, also the world is changing in terms of threats of the implementation of new trade barriers and how companies are using marketing. LÄS MER