Sökning: "människor i kris kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden människor i kris kommunikation.
21. Ambulanssjuksköterskors upplevelser av möten med närstående till svårt sjuka patienter
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för VårdvetenskapSammanfattning : Inom ambulanssjukvården kan sjuksköterskor ställas inför att möta närstående till svårt sjuka patienter. Att möta den närståendes behov, samtidigt som patienten behöver kvalificerad vård, kan vara svårt och det ställer höga krav på sjuksköterskan att klara av detta. LÄS MER
22. NÄR DET OFATTBARA INTRÄFFAR – IDENTIFERING AV ANHÖRIGAS OMVÅRDNADSBEHOV OCH BEMÖTANDE FRÅN VÅRDPERSONAL VID PLÖTSLIGT OCH OVÄNTAT DÖDSFALL.
M1-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : Bakgrund: att plötsligt och oväntat förlora en anhörig innebär en sorg och krissituation för den som drabbas. Det är viktigt att de som förlorar en familjemedlem får den hjälp och stöd de behöver för att kunna gå vidare i sin sorgeprocess. LÄS MER
23. Vid mötet och i omvårdnaden av patienter med HIV/Aids : Sjuksköterskor och sjuksköterskestudenters upplevelser och attityder
M1-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskestudenten och sjuksköterskan möter människor i kris eller oro, människor som får allvariga besked om till exempel HIV/Aids. Dessa möten kräver flexibilitet, förmåga till empati och kommunikation av sjuksköterskan. Omvårdnaden innefattar de fysiska, psykiska, kulturella, andliga och sociala behoven hos patienten. LÄS MER
24. Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Uppsatsen, Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap, är en fallstudie på webbplatsen www.krisinformation.se. Utgångspunkten för uppsatsen är det förändrade medielandskapet och vad det innebär för kommunikation i kris. LÄS MER
25. Strategi i en föränderlig verklighet : Sociala mediers inflytande på strategisk kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Bakgrund: Det föränderliga medielandskapet och dagens digitaliserade teknik har satt dagens organisationer i en sits där de i större utsträckning än tidigare behöver ta hänsyn till deras målgruppers val av kommunikationskanaler. Under de senaste åren, när de sociala medierna spelat en allt större roll, har detta mer och mer inneburit att föra en dialog med nämnda målgrupper. LÄS MER