Sökning: "målgrupp kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 364 uppsatser innehållade orden målgrupp kommunikation.

  1. 1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hedenfeldt; Rebecca Abrahamsson; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhet i företag; marknadsföringsstrategier; anpassning; STP-modellen; hållbara marknadsmixen;

    Sammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER

  2. 2. girlhood. : TikTok-trenden “girlhood” som ett uttryck för en ny form av digital feminism?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Linnéa Jönsson; Fideli Almgren; [2024]
    Nyckelord :girlhood; digital feminism; aktivism; vardagsmotstånd; affordances; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digital feminism med utgångspunkt i TikTok-trenden “girlhood”. Studiens syfte är att belysa hur tjejer och unga kvinnor genom deltagande i trenden gör uttryck för en digital feministisk aktivism. LÄS MER

  3. 3. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  4. 4. How to communicate efficiently on social media : A case study about emotional communication strategies by the climate activist group Rebellmammorna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Nilsson; [2023]
    Nyckelord :visuals; narrative; emotional communication; social media platforms; climate movements; visuella element; narrativ; emotionell kommunikation; sociala medieplattformar; klimatrörelser;

    Sammanfattning : This case study aims to explore how emotional communication on social media can influence the target group by examining the communicative strategies, including visuals and narratives, used by the climate activist group Rebellmammorna. Eight semi-structured interviews were conducted with members of Rebellmammorna to investigate how they describe their communicative strategies, how they use emotional communication to establish a relationship with their target group, and how users experience the communication on their social media platforms (Facebook, Instagram, and their webpage). LÄS MER

  5. 5. ”I want to find my faith again” : En kvalitativ studie om tillgänglighet och spiritualitet på vandrings- och pilgrimsleder. 

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Tove Johansson; [2023]
    Nyckelord :Graphic design; pilgrims hiking; visual communication; accessibility; spirituality; Grafisk design; pilgrimsvandring; visuell kommunikation; tillgänglighet; spiritualitet;

    Sammanfattning : Vandrings- och pilgrimsleder är en del av turismnäringen som många människor söker sig till i syfte att nå en spirituell upplevelse eller en närmare kontakt med sig själv och naturen. För att flera människor ska få till sig budskapet att vandra dessa leder, och därmed får ta del av de positiva fördelar som upplevs, krävs det att leden är tillgänglighetsanpassad på flera sätt. LÄS MER