Sökning: "mönster produkt"
Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden mönster produkt.
21. Optimering av last och produktion i Gävles fjärrvärmenät : Reducering av effekttoppar via värmelagring i byggnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknikSammanfattning : District heating is today the most common way of providing a building with heat and hot water in Sweden. It is an environmentally friendly product mostly used with renewable fuel. However, at power peaks most companies use production units that are more expensive and worse for the environment and should therefore be avoided as much as possible. LÄS MER
22. Där spelbarhet möter mörk design : Måste befintlig spelbarhetsheuristik revideras?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Att göra en användarupplevelse smidig och smärtfri är något som ofta eftersträvas när tillverkare av mjukvara jobbar med design och en produkt som uppnår detta sägs ha en hög användbarhet. Inom spel används på ett liknande sätt begreppet spelbarhet istället, som ett mått på ett spels kvalitet. LÄS MER
23. Redesign of an industrial air treatment product.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Ozonetech is a Swedish company that develops and markets systems and solutions based on their own ozone generating technology. This technology is used to purify, disinfect and deodorize air and water, providing benefits for the food processing industry, real estate, commercial kitchens, as well as retail. LÄS MER
24. Tvättning av produktionsdata för flödessimulering : en fallstudie på Volvo GTO
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Idag samlas mer data än någonsin in från olika aktiviteter i samhället. För att kunna genomföra träffsäkra analyser så måste datan som analyseras hålla en hög kvalitet. Brister kvaliteten på datan så uppstår fenomenet “skit in, skit ut”. LÄS MER
25. ”Lever den upp till hypen?” – Klart den gör när videon är sponsrad : En klassificeringsstudie av negativa kommentarer i anslutning till influencer-kampanjer på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Due to the development of the internet and social media platforms, marketing has changed from a one-way message to a two-way commutation online, causing marketers to lose significant control of the narratives of their campaigns. Influencer marketing has become an established approach on platforms such as YouTube, but little research has focused on the consequences of the two-way communication and freedom of consumers posting comments regarding the risk of campaigns online receiving negative feedback in their respective comment sections, sometimes causing news-headlines or going viral. LÄS MER