Sökning: "marknadsföring profiler"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden marknadsföring profiler.

  1. 1. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Josefine Hjelte; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Consumer behavior; Credibility; Relationshipmarketing; Attitude; Brand loyalty; Sociala medier; Influencer marketing; Konsumentbeteende; Trovärdighet; Relationsmarknadsföring; Attityd; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters upplevelse av företags användning av social media som en kanal för marknadsföringsaktiviteter : En kvalitativ intervjustudie på konsumenters upplevelse av social media, kundengagemang och personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Georgeson; Nicole Holmes; [2021]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; Social media; Socialt CRM; Kundengagemang; Personaliserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Som ett resultat av att fler konsumenter idag befinner sig på social media samtidigt som fler företag strävar efter förbättrade kundrelationer har Socialt CRM (Customer Relationship Management) blivit en vital strategi för kundrelationer för företag. Socialt CRM är ännu ett relativt outforskat område som vid felaktig användning och implementering kan resultera i finansiella misslyckanden. LÄS MER

  5. 5. Predicting Influencer Actual Reach Using Linear Regression

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sam Khogasteh; Edvin Wiorek; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The influencer marketing industry has seen a tremendous growth in recent years, yet the effectiveness of this marketing form is still largely unexplored. This report aims to explore how various performance measures are linked to the reach of social media pages, utilizing the linear regression model. LÄS MER