Sökning: "metadiscourse"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet metadiscourse.

  1. 6. A corpus linguistic investigation into patterns of engagement in academic writing in Swedish and English higher education settings

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Håkan Almerfors; [2018]
    Nyckelord :engagement; metadiscourse; corpus study; academic student writing in English; Swedish learners of English; comparative linguistics;

    Sammanfattning : Over the last few decades, the interpersonal dimensions of academic writing have received growing attention in the field of applied linguistics. As an important concept in academic writing, engagement has been a topic of interest to reveal how writers interact with readers to, for example, guide reasoning through arguments and to abide by conventions of politeness. LÄS MER

  2. 7. Metadiscourse in advertising : Persuasion in online advertisements of makeup brands.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Maja Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Metadiscourse; makeup; advertisement; e-commerce; pragmatics; persuasive language.;

    Sammanfattning : E-commerce has exploded and with that also advertisements online. To get customers to stay as customers with your company, advertisements become more and more persuasive. To measure this persuasion metadiscourse has been used as a method for this investigation. LÄS MER

  3. 8. "Beautiful Forcefields!" : Promotional Metadiscursive Language in eSports Commentaries

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Johannes Byrö; [2017]
    Nyckelord :metadiscourse; eSports; promotional language; commentary; casters; evaluative adjectives; metaphors; metadiskurs; eSport; främjande språk; kommentar; kommentatör; värderande adjektiv; metaforer;

    Sammanfattning : For an eSports commentator, the ability to promote the rivalry between the competitors is just as important as fast and accurate commentary. Thus, it is of interest how an experienced commentator achieves this promotional language per some theoretical framework. LÄS MER

  4. 9. Drivna män, dynamiska kvinnor? : Kontaktstrategier och könsassociationer i Nordnets platsannonser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Malin Strandvall; [2013]
    Nyckelord :job postings; interactional metadicourse; gendered wording; language and gender; language attitudes; sociolinguistics; Nordnet; finance; corporate communication; platsannonser; interaktionell metadiskurs; könsbundna ord; språk kön; språkattityder; enkätundersökning; sociolingvistik; Nordnet; 2013; finans; företagskommunikation;

    Sammanfattning : Studiens primära syfte är att undersöka hur målgruppen potentiellt framtida kvinnliga arbetssökande upplever det språkliga tilltalet i nätbanken Nordnets platsannonser. Hypotesen att det språkliga tilltalet i Nordnets platsannonser bär spår av manliga drag och attraherar män i högre utsträckning än kvinnor är en central utgångspunkt för undersökningen som görs. LÄS MER