Sökning: "more money to schools"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden more money to schools.

  1. 1. Betydelsen av hundunderstödd undervisning vid problematisk skolfrånvaro samt tjänstehundarnas välfärd

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Moa Magnusson; [2021]
    Nyckelord :sociala tjänstehundar; skolfrånvaro; djurvälfärd; samhällsnytta;

    Sammanfattning : In Sweden we have compulsory school attendance but still, some children and teenagers never graduate from elementary school. There are numerous reasons why, some being problematic home conditions and others that the student has neurodevelopmental problems. Long-term effects of incomplete primary school education for the adolescent are e.g. LÄS MER

  2. 2. Does Sweden Need More Robin Hood? : A Study Analysing the Effect of Sweden’s Economic Equalisation for Local Government on Regional Healthcare Quality

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Natasha Maycraft Kall; [2021]
    Nyckelord :Economic equalisation system; redistribution; municipalities; regions; healthcare quality;

    Sammanfattning : This thesis researched whether or not Sweden’s Economic Equalisation for Local Government evens out differences in regions’ healthcare quality that are due to structural differences, such as differences in demographic and geography. To be able to analyse healthcare quality amongst Sweden’s regions six healthcare quality indicators were created. LÄS MER

  3. 3. Livsmedelsproduktion, ett framtidsämne? : grundskolelärares syn på lärandet om livsmedelsproduktion

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lovisa Filipsson; [2020]
    Nyckelord :livsmedelsproduktion; lärande; grundskola; studiebesök; läroplan;

    Sammanfattning : Historiskt sett har livsmedelsproduktionen varit en del av gemenemans vardag. Dagens långa avstånd till livsmedelsproduktionen är både fysiskt och mentalt stort, vilket har visats sig ha en negativ inverkan på kunskapen om livsmedelsproduktion (Lundström, 2010). LÄS MER

  4. 4. Fysisk lärmiljö i hem- och konsumentkunskap. - Hur är den anpassad för elevernas förutsättningar?

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Sara Bernhardsson; [2020]
    Nyckelord :Disability; accessibility adaption; classrooms; Funktionsnedsättning; tillgänglighetsanpassning; local;

    Sammanfattning : BAKGRUND Skolor har ett renoveringsbehov och elevantalet ökar vilket kräver fler byggnader. Därför finns ett intresse av att uppmärksamma hur klassrum för hem- och konsumentkunskap struktureras för att hjälpa elever med olika behov. LÄS MER

  5. 5. Att utbilda elever med hjälp av GIS : En studie i hur geografilärare i grundskolans senare år och på gymnasiet använder sig av GIS i undervisningen

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :'Håkan' Einarsson; [2019]
    Nyckelord :GIS; GIS;

    Sammanfattning : Seven years ago came a new curriculum in Sweden. It emphasized that the students should be taught GIS (geographical information systems).  This survey was done with the aim of getting to know more about how the geography teachers today work with GIS. LÄS MER