Sökning: "motion based games"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden motion based games.

  1. 1. När eleverna själva får välja! : En kvantitativ undersökning av måluppfyllelse och betyg vid ett inriktningsval i idrott och hälsa

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Mathilda Appelgren; [2023]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; gymnasiet; motivation; SDT; autonomi; betyg;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att undersöka hur en 2-årig intervention med ett inriktningsval i idrott och hälsa på gymnasiet samverkar med elevernas måluppfyllelse och betyg. Frågeställningarna var: Vilka eventuella skillnader i måluppfyllelse och betyg kan ses hos eleverna i interventionen jämfört med skolans övriga elever som läser samma kurs? Ytterligare frågeställningar var om detta såg olika ut för elever på yrkesförberedande program respektive högskoleförberedande program samt för flickor respektive pojkar. LÄS MER

  2. 2. Farming exergame using webcam skeletal ML tracking and Godot

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emil Bertholdsson; Linus Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Media Technology; Game Development; Exergaming; Exergames; Farming Games; Exertion; Godot; Motion Tracking; Game Design;

    Sammanfattning : The modern office environment requires employees to perform stationary work. This can cause them several health issues due to being sedentary for long periods of time. An exergame was developed with the aim to remedy these issues by encouraging short motion controlled game sessions during breaks. LÄS MER

  3. 3. Geometric Brownian Motion Option Pricing Model for Professional Football Contracts

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Dennis Markovic; Emil Schough; [2023]
    Nyckelord :Geometric Brownian motion; Football; Investment analysis; Real options;

    Sammanfattning : In recent years, the valuation of football players has gained significant attention, especially in the context of their transfer value in the market. Our investigation explores the application of a Geometric Brownian Motion option pricing model to estimate the transfer value of football players, considering the option-like characteristics of player contracts. LÄS MER

  4. 4. Development of webcam-basedmotion mini-games with a focuson whole-body interaction andskeletal tracking

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Techit Lerssongkram; [2022]
    Nyckelord :Computer games; Exergames; Full body interaction; Game design; Game development; Gaming experience; Godot; MediaPipe; Minigame; Motion-control; Physical interaction.;

    Sammanfattning : "Sitting is the new smoking" and is one of the major causes of human health problems today. Swedes train the most in the world but are also among those who work  mostsedentary. Proper movement while taking 1 minute of active short breaks helps to preventfurther health problems. LÄS MER

  5. 5. A study of transfer learning on data-driven motion synthesis frameworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nuo Chen; [2022]
    Nyckelord :Transfer learning; data-driven motion synthesis; objective-driven motion generation; rig-agnostic encoding; deep learning-based clustering model; procedural animation; Kunskapsöverföring; data-driven rörelsesyntetisering; procedurell animation; mål-driven animation-genereringsmodel; rig-agnostisk-kodning; djupinlärningsbaserad klusteringsmodel;

    Sammanfattning : Various research has shown the potential and robustness of deep learning-based approaches to synthesise novel motions of 3D characters in virtual environments, such as video games and films. The models are trained with the motion data that is bound to the respective character skeleton (rig). LÄS MER