Sökning: "multiplayer online battle arena"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden multiplayer online battle arena.

  1. 6. The iterative construction process of a spectator interface for Competitive Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) Game : What to consider when designing a spectator interface

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Te Hua Tseng; [2021]
    Nyckelord :MOBA; Spectator interface; Spectatorship; Esport; League of Legends; Design guidelines; Design principles; Competitive gaming;

    Sammanfattning : Electronic sport or esport is a trend that involves playing competitive video games professionally. Traditional sports and esport have been compared to each other because of their similarities. Esport has grown in terms of viewership. Every year more spectators get interested and the number rises. LÄS MER

  2. 7. Developing a 5v5 Framework for DotA 2 Bot Competition

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kalle Lindqvist; Dennis Nilsson; [2020]
    Nyckelord :MOBA; Multiplayer online battle arena; Games; AI; 5v5 framework;

    Sammanfattning : Multiplayer online battle arena (MOBA) games have properties that make them suitable for research in artificial and computational intelligence. MOBA games are generally played team vs team meaning planning and organizing the team is one of the most important aspects. This makes it suitable for research in artificial intelligence agent cooperation. LÄS MER

  3. 8. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; Johan Marbinah; [2019]
    Nyckelord :Användarvänlighet; Esport; Användargränssnitt; HUD; Spelklient; Matchsökning; FPS; MOBA; RTS; Videospel; ;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER

  4. 9. To Conquer Or To Kill? : A qualitative study on game mechanics and player experience in MOBA games

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Azul Romo Flores; [2018]
    Nyckelord :MOBA; player experience; game design factors; game mechanics; MOBA; spelupplevelse; speldesign; spelmekaniker;

    Sammanfattning : The eSports scene as well as the Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) have rapidly grown in popularity over the past decade. Research regarding game design factors and player experience in this genre are still not fully explored. LÄS MER

  5. 10. Undersökning av hur en Head-Up Display kan förbättra spelupplevelsen för ett fantasyspel inom MOBA-genren

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Alexander Kämpe; [2017]
    Nyckelord :HUD; Head-Up Display; GUI; Graphical User Interface; Game studies; UI UX; fantasy; multiplayer online battle arena; MOBA;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftade till att undersöka hur en Head-Up Display kan utformas för att förbättra spelupplevelsen för ett fantasyspel inom MOBA-genren. ... LÄS MER