Sökning: "newsletter"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade ordet newsletter.

  1. 16. Identitet och kommunikativt ledarskap i en fragmenterad organisation : En studie av Karlstads kommun och dess chefsbrev

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Joakim Wigertoft; [2016]
    Nyckelord :sensemaking; organizational identity; communicative leadership; newsletter; meningsskapande; organisationsidentitet; kommunikativt ledarskap; nyhetsbrev;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur Karlstads kommuns chefer ser på chefsbrevet, ett månatligt nyhetsbrev som sänds ut till dem. Brevet innehåller information som ska underlätta för kommunens chefer att bedriva ett kommunikativt ledarskap med fokus på meningsskapande och delaktighet. LÄS MER

  2. 17. Digital marknadskommunikation : ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christine Sundkvist; [2016]
    Nyckelord :Digital marknadskommunikation; digitala medier; sociala medier; Instagram; nyhetsbrev; AIDA modellen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Användningen av digitala medier ökar konstant. Onlinekulturen har kommit att bli en naturlig del av vardagen och konsumenter är dagligen aktiva på diverse sociala medier där de utbyter information och kommunicerar med andra individer. Digitala medier är även plattformar där konsumenter interagerar med modemärken. LÄS MER

  3. 18. Reconnecting Initiatives in the Food System : A study on food initiatives in Stockholm and their role in reconnecting people to the biosphere

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience Centre

    Författare :Kavita Oehme; [2016]
    Nyckelord :reconnecting to the biosphere; reconnecting initiatives; alternative food initiatives; food system; ecological literacy; mental reconnect; social-ecological systems;

    Sammanfattning : Reconnecting humanity to the biosphere; i.e. to understand the biosphere and how we affect it, manage natural capital and actively work for a societal change in tune with the planet; is imperative for a sustainable development within the planetary boundaries. LÄS MER

  4. 19. Medborgardialog och delaktighet i Områdesprogram Lindängen : en studie av programmets policy för involvering av (invandrar-)boende i Lindängen

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Nafiseh Farzin Saba; [2016]
    Nyckelord :demokrati; medborgardialog; hållbar stadsutveckling; invandrare; Lindängen; Områdesprogram Lindängen;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to find out to what extent Lindängens' immigrants with language difficulties has had participation and influence in Områdesprogram Lindängen planning decisions. In addition, what opportunities the program has offered them to encourage their participation, and what are the factors contributed in preventing the immigrants from participating and influencing the program. LÄS MER

  5. 20. Sportevenemangets nyhetsbrev : Råd om utformningen av nyhetsbrev

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Clara Alfredsson; Karin Pettersson; [2015]
    Nyckelord :advice; design; e-mail marketing; newsletter; nordic ski championships; sports events; design; e-postmarknadsföring; nyhetsbrev; råd; skid-vm; sportevenemang;

    Sammanfattning : Samhället blir allt mer digitaliserat, vilket lett till att en stor mängd företagbehövt förändra sin marknadsföring. Många företag marknadsför sig idaggenom digitala kanaler, en av dessa är e-post. Ett sätt att marknadsföra sig viae-post är med nyhetsbrev. LÄS MER