Sökning: "norm creative advertising"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden norm creative advertising.

  1. 1. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  2. 2. Normkreativ reklamfilm ”Det är såhär reklam bör vara” : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av normkreativ reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Naida Čaušević; Frida Hyensjö; [2017]
    Nyckelord :Market communications; commercials; norm creativity; brands; corporate social responsibility; Marknadskommunikation; reklamfilm; normkreativitet; varumärken; samhällsansvar;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how norm creativity in commercials is perceived by consumers and how it affects their perception of a brand. Theoretical Framework: The theoretical framework for the study consists of theories of market communication, the advertising industry and brands. LÄS MER

  3. 3. Vilken färg som helst bara den är vit (och man)

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Olivia Whitehouse; [2016]
    Nyckelord :jämställdhet; etnisk mångfald; sverige; reklambransch; reklambyrå; kampanj; medieproduktion; företagsidentitet; företagskultur;

    Sammanfattning : Följande studie belyser jämställdhet-och etniskmångfaldsarbete på tre svenska reklambyråer. Detta har gjorts via en flerfallsstudie där sex kvalitativa intervjuer har bidragit till ett resultat som berättar om reklambyråernas aktiva arbete kring dessa frågor. LÄS MER