Sökning: "om destinationsutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden om destinationsutveckling.

  1. 1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Lazic; Rebecka Lazic; [2023]
    Nyckelord :Place marketing; image; Place branding; Platsmarknadsföring; image; Place branding;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER

  2. 2. Samverkan – en förutsättning för hållbar destinationsutveckling? : en kvalitativ intervjustudie om Kinnekulles naturturism

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Malin Astrell; [2023]
    Nyckelord :aktörssamverkan; nätverk; naturturism; hållbar destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Statistik om besöksnäringens utveckling i Sverige visar på att allt fler människor visats i naturen. Inom naturturismens utveckling står ofta två värden i fokus, att främja naturturism och samtidigt värna om höga naturvärden. LÄS MER

  3. 3. Administrativa gränsers effekt på destinationsutveckling : En fallstudie om Mariazellerland och Obertauern

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Amrei Aubrunner; [2022]
    Nyckelord :destination management; marketing; planning; service and coordination; lobbying; administrative boundaries; cross-border planning; destination; collaboration; management;

    Sammanfattning : Tourism is not only one of the world's fastest growing industries but also verycompetitive. To be able to run a competitive and attractive tourist destination, itis extremely important that the cooperation between all actors works. LÄS MER

  4. 4. ”Hållbarhet är inte en utmaning, det är ett måste” : En kvalitativ fallstudie av Östersund om inställningen och förutsättningarna till en hållbar destinationsutveckling genom hållbara verktyg

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Philip Brodin Kibsgård; Joanna Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :hållbar destinationsutveckling; hållbara verktyg; samverkan; destinationscertifiering; hållbar standard; indikatorer; destinationskriterier; GSTC-D; Östersund;

    Sammanfattning : Hållbar destinationsutveckling är en viktig del för att skapa en stark och konkurrenskraftig turistdestination. Allt fler destinationer arbetar med hållbara projekt och för att mäta utvecklingen används olika typer av indikatorer. LÄS MER

  5. 5. Besöksnäringens roll i utvecklingen : En studie om besöksnäringens roll i Värmlands regionala utveckling, hållbarhet  och dess marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jenny Andersson; Andreas Westby; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Regional Development;  Destination Development; Marketing Communication; Culture and Nature Tourism; Hållbar Regional utveckling; Destinationsutveckling; Marknadsföring Kommunikation; Kultur- och Naturturism;

    Sammanfattning : Regional utveckling är ett område som enligt tidigare forskning uppfattas som komplext ämne, där många faktorer är med och påverka, där besöksnäringen är något som kan påverka regional utveckling i både regionen och utanför. I den regionala utvecklingen finns även faktorer kring styrning, marknadsföring och kommunikation som kan påverka hur destinationer påverkas av besöksnäringen, samt vilka resurser som kan användas i de olika områdena. LÄS MER