Sökning: "personligt bemötande"
Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade orden personligt bemötande.
16. Hur hittade du till Musette? : En fallstudie om vägen till den lojala kunden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studiens huvudområde är marknadsföring genom skapandet av gemenskap och spridning genom Word of Mouth (WoM). Att vara medveten om detta område som grafisk designer kan underbygga träffsäkerheten i den grafiska delen av marknadsföring och kommunikation. LÄS MER
17. DET EMOTIONELLA VÅRDANDET : Sjuksköterskors upplevelser av palliativ vård
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Målet med den palliativa vården är att främja välbefinnandet samt lindralidande hos patienter med inkurabel och progressiv sjukdom. Det är sjuksköterskors ansvaratt uppfylla patientens och närståendes behov för att skapa god vårdkvalitet. LÄS MER
18. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser. ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder? ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter? Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER
19. ”Jag ville bara att någon skulle hålla mig i handen en stund” - Kvinnors upplevelse av telefonkontakt med koordinerande barnmorska inför kommande förlossning
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige ombeds kvinnor att ringa till den koordinerande barnmorskan innan ankomst till sjukhus inför kommande förlossning. Kvinnors behov i den första telefonkontakten är individuell och koordinatorns förhållningssätt är central och målsättningen således att uppnå ett vårdande samtal där både koordinatorn och kvinnan kan känna tillfredsställelse. LÄS MER
20. Upplevelser av att leva med njursvikt och dialysbehandling : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Att ha kronisk njursvikt och genomgå dialysbehandling kräver förändringar hos patienterna. Det begränsar deras tid och påverkar deras liv både socialt, personligt och arbetsmässigt. De behöver förändra sin kost och är vätskebegränsade för att förhindra komplikationer och följdsjukdomar. LÄS MER