Sökning: "personligt bemötande"

Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade orden personligt bemötande.

  1. 16. Hur hittade du till Musette? : En fallstudie om vägen till den lojala kunden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jennica Magnusson; [2021]
    Nyckelord :Gemenskap; Grafiskdesign; Kapital; Marknadsföring; Retorik; SD-logik; Word-of-Mouth;

    Sammanfattning : Studiens huvudområde är marknadsföring genom skapandet av gemenskap och spridning genom Word of Mouth (WoM). Att vara medveten om detta område som grafisk designer kan underbygga träffsäkerheten i den grafiska delen av marknadsföring och kommunikation. LÄS MER

  2. 17. DET EMOTIONELLA VÅRDANDET : Sjuksköterskors upplevelser av palliativ vård

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Nathalie Lill; Jonna Harjula; [2021]
    Nyckelord :Palliativ vård; Sjuksköterskor;

    Sammanfattning : Bakgrund: Målet med den palliativa vården är att främja välbefinnandet samt lindralidande hos patienter med inkurabel och progressiv sjukdom. Det är sjuksköterskors ansvaratt uppfylla patientens och närståendes behov för att skapa god vårdkvalitet. LÄS MER

  3. 18. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER

  4. 19. ”Jag ville bara att någon skulle hålla mig i handen en stund” - Kvinnors upplevelse av telefonkontakt med koordinerande barnmorska inför kommande förlossning

    Magister-uppsats,

    Författare :Lisa Elmby; Anna Löfgren; [2020-01-30]
    Nyckelord :förlossning; kvalitativ innehållsanalys; kvinnor; telefonkontakt; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige ombeds kvinnor att ringa till den koordinerande barnmorskan innan ankomst till sjukhus inför kommande förlossning. Kvinnors behov i den första telefonkontakten är individuell och koordinatorns förhållningssätt är central och målsättningen således att uppnå ett vårdande samtal där både koordinatorn och kvinnan kan känna tillfredsställelse. LÄS MER

  5. 20. Upplevelser av att leva med njursvikt och dialysbehandling : En litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Lina Ottenbäck Asp; Felicia Zetterberg; [2020]
    Nyckelord :hemodialys; induktiv; känsla av sammanhang; litteraturöversikt; njursjukdom; omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att ha kronisk njursvikt och genomgå dialysbehandling kräver förändringar hos patienterna. Det begränsar deras tid och påverkar deras liv både socialt, personligt och arbetsmässigt. De behöver förändra sin kost och är vätskebegränsade för att förhindra komplikationer och följdsjukdomar. LÄS MER