Sökning: "primary songs"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden primary songs.
1. ”Jag är en mur, och mina bröst är som torn. Men inför honom måste jag ge mig.” : Relationer och gudsbilder mellan De Älskande i Höga Visan
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The purpose of the present study is to discuss which relationships and images of God exist between the Lovers in the Song of Songs. Theologian Sallie McFague's thoughts on the image of God as lover from Models of God: Theology for an Ecological, Nuclear Age form the framework from which I conduct my analysis. LÄS MER
2. DIVING INTO RĀMĀYAṆA: : SITĀ & SURPANAKHĀ OF VALMIKI'S RĀMĀYAṆA COMPARED WITH ORAL NARRATIONS OF RĀMĀYAṆA BY PAULA RICHMAN
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : The present study is completely a literature study, where the limelight has been on Rāmāyaṇa. Focusing on the Rāmāyaṇa written by Valmiki and comparing it to the oral tradition (songs) from Andhra Pradesh, sung by Brahmin women presented in Paula Richman’s book Many Ramayanas (1991); The Diversity of a Narrative Tradition in South Asia. LÄS MER
3. Echoes of Ancestors : A Meta-Study Review of the Origins of Language and the Role of Music and Parable.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This essay is a meta-study that assesses the existing theories and hypotheses regarding the origins of language. The development of language is one of the most remarkable historical developments for humankind. LÄS MER
4. ‘Pain is the Great Connector’ : Nature and Womanhood in the Songs of Chelsea Wolfe
Master-uppsats, Södertörns högskola/EstetikSammanfattning : This thesis explores the conception and embodiment of nature in the songs of American folkmusic/doom metal singer-songwriter Chelsea Wolfe. Through the theoretical perspective of ecocritical feminism that emphasise the interconnectedness of the subjugation of women and the environment, this study delves into how Wolfe’s songs relate to nature and the feminine in relation to voice and song. LÄS MER
5. Nu ska vi sjunga! : Sångers effekter i svenskundervisningen för årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur svensklärare i årskurs 1–3 använder sånginslag i ämnet och om lärare anser att elevers fonologiska medvetenhet, identiteter och förståelse för omvärlden stärks genom att låta elever sjunga i undervisningen. Varför detta syfte kändes aktuellt för mig är tydligheten i läroplanens ämnesplan i svenska där det uttrycks att elever ska stimuleras i att uttrycka sig genom olika estetiska uttrycksformer och att elever ska möta olika typer av texter, scenkonst och annat estetiskt berättande. LÄS MER