Sökning: "programming confidence"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden programming confidence.

  1. 1. Model Based Testing for Programmable Data Planes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Gustav Rixon; [2023]
    Nyckelord :Model Based Testing; Programmable Data Planes; P4; Software- Defined Networking;

    Sammanfattning : The advent of Software Defined Networking (SDN) and programmable data planes has revolutionized the networking domain, enabling the programming of networking functions down to the silicon level responsible for data packet switching. Unfortunately, while this programmability offers greater flexibility and control, it also increases the likelihood of introducing software bugs. LÄS MER

  2. 2. Artificiell intelligens och anställdas åsikter om teknologin i ekonomisystem : En kvalitativ studie om förtroende, behov och kunskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Oskar Andersson; Grigorie Stefan Bucei; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; artificial intelligence within economic systems; confidence in artificial intelligence; need for artificial intelligence; knowledge within artificial intelligence; Artificiell intelligens; artificiell intelligens i ekonomisystem; förtroende för artificiell intelligens; behov av artificiell intelligens; kunskap inom artificiell intelligens;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är ett omtalat fenomen i media där tidigare studier främst fokuserat på teknologins möjligheter. Tidigare studier är huvudsakligen gjorda om tekniken och inte hur människor uppfattar den, trots att tidigare forskning också visar att de mänskliga perspektiven kan vara väsentliga för lyckade implementationer. LÄS MER

  3. 3. Artificial Intelligence Adoption in Software Development, A Qualitative Study on Developers’ Views

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Kémaël Josua Kauppaymuthoo; Charles Collins; [2023]
    Nyckelord :software development; artificial intelligence; human artificial intelligence interaction; AI pair-programming; ethics; Business and Economics;

    Sammanfattning : The sustained continued rapid evolution of Artificial Intelligence (AI) has revolutionised various sectors, including software development. This qualitative study employs a thematic analysis approach to investigate the views of individuals participating professionally and personally in software development, focusing on the adoption of Artificial Intelligence (AI) technologies in the field. LÄS MER

  4. 4. ChatGPT: A Good Computer Engineering Student? : An Experiment on its Ability to Answer Programming Questions from Exams

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Michael Loubier; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Chatbot; OpenAI; Large Language Models; Natural Language Processing;

    Sammanfattning : The release of ChatGPT has really set new standards for what an artificial intelligence chatbot should be. It has even shown its potential in answering university-level exam questions from different subjects. This research is focused on evaluating its capabilities in programming subjects. LÄS MER

  5. 5. Datalogiskt tänkande på gymnasiet : En kartläggning inom kursen Programmering 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande; KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Hultén Mattsson; Rafael Quick; [2023]
    Nyckelord :Computational thinking; programming; programming education; programming in upper secondary school; computational thinking in upper secondary school.; Datalogiskt tänkande; programmering; programmeringsundervisning; programmering på gymnasiet; datalogiskt tänkande på gymnasiet.;

    Sammanfattning : Allt fler delar av samhållet digitaliseras och i och med detta ökar behovet av digital kompetens, bland annat inom programmering. Programmering som skolämne finns på gymnasienivå och kan antingen ingå inom ramen för ett program eller läsas som valbar kurs. LÄS MER