Sökning: "project methodology"

Visar resultat 1 - 5 av 2017 uppsatser innehållade orden project methodology.

  1. 1. Design of a case erecting and product placement station

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Niklas Wiest; [2024]
    Nyckelord :Keywords: case erecting; cobots; automation; end-effector; spiral product development process; quick-build product; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This report presents an innovative approach to industrial automation, focusing on the development of an automated system for erecting and filling cardboard boxes with wax jars. The project, executed in collaboration with Odigo Consulting and Scandinavian Hair Company (SHC), aimed to showcase enhanced production efficiency for small and medium-sized enterprises through the implementation of collaborative robots and pneumatic systems. LÄS MER

  2. 2. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  3. 3. Integrating Local Knowledge into the Spatial Analysis of Wind Power: The case study of Northern Tzoumerka, Greece

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Athanasios Senteles; [2024]
    Nyckelord :Geography; Geographical Information Systems; MCDA; wind energy; local knowledge; Greece; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Increasing demand for incorporating renewable energy projects into the national energy mix, is associated with international and European efforts to tackle the negative effects of climate change and strengthen energy resilience. Greece, as a member country of the European Union, has acknowledged that necessity, by implementing a national program aiming to significantly reduce Green House Gas Emissions and upscale Renewable Energy Sources (RES) project development in upcoming years. LÄS MER

  4. 4. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bolmgren; Emma Axelsson; Julia Krusell; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Chatbots; customer service; service quality; dissatisfaction; frustration; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER

  5. 5. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER