Sökning: "public communication campaign"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden public communication campaign.

  1. 1. LVU-kampanjens effekter och konsekvenser på socialsekreterares arbete : En kvalitativ studie om hur desinformationskampanjen påverkar svensk socialtjänst och handläggare som arbetar med barn och unga.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Amelie Lundquist; Rebecka Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :LVU-campaign; Disinformation; Swedish social services; LVU; Immediate care; Work environment; Work situation; LVU-kampanj; Desinformation; Socialtjänsten; Omhändertagande; LVU; Arbetsmiljö; Arbetssituation;

    Sammanfattning : Ett problem svenska socialtjänsten står inför är att förtroendet från medborgarna minskar, desinformation delas i större utsträckning och år 2021 började LVU-kampanjen att spridas. Kampanjen hävdar att socialtjänsten omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd. LÄS MER

  2. 2. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Besterman; [2023]
    Nyckelord :Visual external communication; Bank; Crisis period; Crisis communication; Inflation; Mortgage; Brand; Interview; Visuell extern kommunikation; Bank; Krisperiod; Kriskommunikation; Inflation; Bolån; Varumärke; Intervju;

    Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Liten tuva stjälper ofta stort lass : En studie om hur varnande berättelser kan utformas för att påverka unga vuxnas attityder till konsumtionskrediter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Lovisa Vestling; [2023]
    Nyckelord :information design; storytelling; narrative persuasion; narrative impact; consumer credit; over-indebtedness; public communication campaign; informationsdesign; berättarteknik; narrativ övertalning; narrativ påverkan; konsumtionskredit; överskuldsättning; offentlig kommunikationskampanj;

    Sammanfattning : The behaviour of taking out unsecured loans to purchase goods or services is in danger of causing over-indebtedness, especially among young adults. The lending of consumer credits is closely associated with inadequate creditworthiness assessments as well as high interest rates, which implicates that borrowers with narrow margins are granted loans that they are later unable to repay. LÄS MER

  4. 4. Boring but good.A qualitative content analysis of Swedes’ opinions of the retail alcohol on monopoly Systembolaget and a multimodal semiotic analysis of the campaign Experten.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Johan Larsson; [2023]
    Nyckelord :Cultural identity; Sweden; Multimodal semiotic analysis; Content analysis; Systembolaget; State communication; Advertisement; Alcohol; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This study delves into Systembolaget's advertising campaign "Experten" to investigate its influence on public perception and cultural identity. Launched in 2015, the campaign successfully bolstered trust in Systembolaget by 14 percentage points. LÄS MER

  5. 5. To What Extent did Social Media and Communication Strategies Help Victims of Domestic Violence During the COVID-19 Lockdown in Thailand? : A Case Study of the "Stop Violence Against Women Campaign"

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Felicia Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the midst of the formidable challenges imposed by the COVID-19 lockdown, the "Stop Violence Against Women" campaign emerged as a resilient and proactive response, harnessing the influential capabilities of social media and strategic communication to combat the pervasive issue of gender-based violence in Thailand. This comprehensive study, deeply rooted in the realms of public sphere theory, development theory, and digital activism, explores the multifaceted dimensions of the campaign's profound impact. LÄS MER