Sökning: "relationsmarknadsföring internt"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring internt.

  1. 1. Kommunikation från leverantör till kund kring engineer-to-order-artiklar : En flerfallsstudie av faktorer som påverkar kundens upplevelse av kommunikation från leverantör

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Annika Cederfeldt; [2019]
    Nyckelord :Engineer to order; kommunikation; kundorderspecifik information;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att bidra till en förståelse för hur kommunikationen av kundorderspecifik information sker internt hos leverantör samt vilka faktorer påverkar kunden gällande kommunikation från leverantör.   För att uppfylla syftet med studien har följande problemfrågor utarbetats: 1. LÄS MER

  2. 2. Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Erasmie; Jakob Qvarnström; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; management; Företagsledning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad. Seminariedatum: 2011/05/20 Ämne/kurs: FEKP90 – Examensarbete på magisternivå 30hp, inriktning marknadsföring Författare: Mattias Erasmie, Jakob Qvarnström Handledare: Jens Hultman Fem nyckelord: Marknadsorientering, Industriell marknadsföring, kundrelationer, Relationsmarknadsföring, Key Account Management. LÄS MER

  3. 3. Personalen som viktigaste resurs på Parfymeri L : att implementera ett serviceperspektiv, hur mervärde skapas och dess inverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Nordström; Philip Ivarsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Teorier inom relationsmarknadsföring har talat om hur företag kan vinna konkurrensfördelar genom att erbjuda kunden ett totalt serviceerbjudande, där kunden och dennes behov står i centrum. Teorierna beskriver vidare humankapital som den viktigaste resursen och talar i anslutning till detta om utbildning, befogenheter och god kommunikation med ledning. LÄS MER

  4. 4. Vägen till ökad merförsäljning

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Zanna Mårtensson; [2009]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om hur Agresso kan öka sin försäljning till befintliga kunder genom organisatoriska förändringar. Agresso AB tillhör Koncernen Unit4Agresso som tillverkar och säljer affärssystem samt tjänster kopplat till produkten. LÄS MER

  5. 5. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Henriksson; Charlotte Fränneby; [2008]
    Nyckelord :Loyalty; Involvement; Relationship Marketing; Business concept; Branding; Internal marketing; Creating a higher value; SAS Sweden; Traditional airlines; Gap analysis.; Lojalitet; Involvering; Relationsmarknadsföring; Affärsidé; Branding; Intern marknadsföring; Mervärdeskapande; SAS Sverige; Traditionella flygbolag; Gapanalys.;

    Sammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER