Sökning: "simultaneous bilingual"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden simultaneous bilingual.
1. Object categorisation in French-Swedish early simultaneous bilinguals. : ARE GENDER EFFECTS MODULATED BY GRAMMAR OR CULTURE?
Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskningSammanfattning : If most scholars tend to agree that the native language of a speaker does influence the way they will understand the reality around them, the question becomes ambiguous when it comes to bilingual speakers’ cognition. How is their reality affected by the combination of their languages? This study aimed at exploring this question under the angle of grammatical gender. LÄS MER
2. Object categorisation in French-Swedish early bilinguals : Are gender effects modulated by grammar or culture?
Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskningSammanfattning : If most scholars tend to agree that the native language of a speaker does influence the way they will understand the reality around them, the question becomes ambiguous when it comes to bilingual speakers’ cognition. How is their reality affected by the combination of their languages? This study aimed at exploring this question under the angle of grammatical gender. LÄS MER
3. Are you okey? : En essä om simultan flerspråkighet ur elevens och lärarens perspektiv på fritidshem och skola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Ämnet för denna vetenskapliga essän är simultan flerspråkighet, det vill säga individer som växer upp med två eller fler modersmål från födseln. Essän har sin utgångspunkt i en berättelse. Berättelsen gestaltar en svår situation från mitt arbete som fritidshemslärare där ett pedagogiskt dilemma uppstår. LÄS MER
4. Thinking and seeing for speaking : The viewpoint preference in Swedish/Japanese monolinguals and bilinguals
Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskningSammanfattning : “Linguistic relativity” has been studied for a long time. Many empirical studies have been conducted on cross-linguistic differences to find support for the influence of language on thought. LÄS MER
5. Motivational strategies in Chinese mother tongue teaching for simultaneous bilinguals
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Given the perception that it lacks differentiated study for distinct linguistic varieties under the general discussion of mother tongue tuition, this study is devoted to the Chinese mother tongue education in Sweden. It aims to better understand the motivational issues in the Chinese mother tongue learning for Swedish-Chinese simultaneous bilinguals from the teachers’ perspective. LÄS MER