Sökning: "skillnad mellan kommunikation och information"
Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade orden skillnad mellan kommunikation och information.
21. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER
22. Study of neural correlates of attention in mice with spectro-spatio-temporal approaches
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : While signatures of attention can be observed in widespread areas within and outside of cortex, the control of attention is thought to be regulated by higher cognitive brain areas, such as the prefrontal cortex. In their recent study on mice Kim et al. LÄS MER
23. Corporate Innovation: A Case Study of the Corporate Incubation Process
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Incubators have become a popular way for corporations to stay in front of their competition because,y pos today´s startups are an immense spring of innovation as many possess emerging innovation. These corporate incubators offer the startups a support system where they can test and leapfrog their innovations, and add innovation to the corporations. LÄS MER
24. VR som arkitektoniskt kommunikationsverktyg : Realtidsvisualisering i designprocessen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : Hur människor uppfattar rumsligheter är komplext. Människor baserar det upplevda rummet på professionell expertis, erfarenheter och vilket visuellt kommunikationsverktyg som rummet presenteras med hjälp av. LÄS MER
25. Den utvecklande konsumentrollen : En komparativ studie av generation X och generation Z gällande individens perspektiv angående tankar om inköp av kläder
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste 25 åren har det skett en utveckling av internet och i vilken omfattningen internet används (Handelns historia, u.å.). Detta har möjliggjort en ökad kommunikation och större möjligheter till konsumtion för individer, där fysiska butiker varit det dominerande alternativet tidigare. LÄS MER