Sökning: "small groups"
Visar resultat 1 - 5 av 1404 uppsatser innehållade orden small groups.
1. Taiwanese Immigrants’ Perception of the Ethnic Hierarchy in Sweden
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Ethnic hierarchy tends to exist in a multi-ethnic society. Sweden has a long history of receiving immigrants (Bentsen, 2021; Törngren, 2020). LÄS MER
2. Barns perspektiv på digital högläsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a selected group of children experience the use of audiobooks. The study is focused on children's reflections about audiobooks and read-aloud, with the increasing popularity of audiobooks in society. LÄS MER
3. Möjligheternas städer? : En kohortstudie av social mobilitet under urbaniseringen i Sverige 1890-1940
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Cities of possibility? – A cohort study of social mobility during the urbanization of Sweden 1890-1940 This cohort study examines the social mobility of countryside migrants to Swedish cities in the period of 1890-1940. The purpose is to determine whether the claim that cities had enhanced possibilities for the individual and therefore offered a chance for social advancement. LÄS MER
4. Blood flow restriction training for people with chronic obstructive pulmonary disease or heart failure; A scoping review
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Background: Blood flow restriction training (BFRT) is an effective way of training that enables training with low external load while receiving similar effects to high load training. The lack of knowledge of BFRT for people with chronic obstructive pulmonary disease (COPD) or heart failure (HF) led to the making of this scoping review. LÄS MER
5. Digitala verktyg till flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med språkutveckling hos flerspråkiga barn med hjälp av digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur förskollärare arbetar med flerspråkiga barns språkutveckling genom användning av digitala verktyg. Genom observationer på en flerspråkig förskola i Sverige, med deltagande från flera avdelningar med förskollärare och barnskötare, transkriberades data för tematisk analys med tillämpning av ett sociokulturellt perspektiv för observationsanalys. LÄS MER