Sökning: "sponsored post"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden sponsored post.
16. Barbarians at the bell? A study on private equity-sponsored companies' post-IPO operating performance in relation to analysts' estimates in the Nordics
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This study examines the association between private equity (PE) sponsorship and analysts' forecast errors in the context of initial public offerings (IPOs) in the Nordics. The sample of 90 observations is collected using offering data from firms listed on the main lists in Sweden, Finland, Denmark and Norway covering the time period 2011-2016. LÄS MER
17. Instagram's Social Media Influencers: A study of Online Popularity From Source Credibility to Brand Attitude
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Social Media Influencers (SMIs) and their sponsored posts on the Social Media represent a growing part of tomorrow’s digital marketing landscape. Marketers hire them to recommend their products to their large audiences through friendly and engaging social media posts. LÄS MER
18. Hur reagerar läsarna på sponsrade inlägg publicerade på Isabella Löwengrips blogg? : En teoriprövande studie av Stuart Halls teori om inkodning och avkodning.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie handlar om hur ett sponsrat blogginlägg av en influencer inkodas och hur läsarna i kommentarerna avkodar meddelandet och reagerar på inlägget. Studiens syfte är att öka förståelsen för hur läsare avkodar sponsrade blogginlägg. LÄS MER
19. "Innehållet presenteras i samarbete med..." : En något experimentell enkätstudie om attityder till native advertising och hur det påverkar konsumenters förtroende för nyheter och företag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Current marketing discourse seems to be less and less about communicating to customers, and more and more about communicating with customers. Concurrently, traditional news companies are in a bit of a crisis where their business models are failing to compete with the growing colossus of “free” news that circulates the web. LÄS MER
20. The effect of influencer ad disclosures on influencer perception and advertising effectiveness on Instagram
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis aims to bring insights to the new field of social media influencer advertising. Our findings provide knowledge about how the clarity of different influencer ad disclosures affects influencer perception and the advertising effectiveness on Instagram. LÄS MER