Sökning: "sponsored post"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden sponsored post.

  1. 16. Barbarians at the bell? A study on private equity-sponsored companies' post-IPO operating performance in relation to analysts' estimates in the Nordics

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Carl Magnusson; Jakob Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Initial public offering; Private equity; Analyst forecast; Forecast error;

    Sammanfattning : This study examines the association between private equity (PE) sponsorship and analysts' forecast errors in the context of initial public offerings (IPOs) in the Nordics. The sample of 90 observations is collected using offering data from firms listed on the main lists in Sweden, Finland, Denmark and Norway covering the time period 2011-2016. LÄS MER

  2. 17. Instagram's Social Media Influencers: A study of Online Popularity From Source Credibility to Brand Attitude

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Valentin Granjon; Romain Benedic; [2017]
    Nyckelord :Instragram Social Media Influencers Source Credibility Attitude toward advertising Brand Attitutude;

    Sammanfattning : Social Media Influencers (SMIs) and their sponsored posts on the Social Media represent a growing part of tomorrow’s digital marketing landscape. Marketers hire them to recommend their products to their large audiences through friendly and engaging social media posts. LÄS MER

  3. 18. Hur reagerar läsarna på sponsrade inlägg publicerade på Isabella Löwengrips blogg? : En teoriprövande studie av Stuart Halls teori om inkodning och avkodning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Lorentzon; Victor Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :influencer; collaboration; sponsored post; blog; reception theory; rhetoric; Stuart Hall; influencer; samarbete; sponsratinlägg; blogg; receptionsteorin; retorik; Stuart Hall;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur ett sponsrat blogginlägg av en influencer inkodas och hur läsarna i kommentarerna avkodar meddelandet och reagerar på inlägget. Studiens syfte är att öka förståelsen för hur läsare avkodar sponsrade blogginlägg. LÄS MER

  4. 19. "Innehållet presenteras i samarbete med..." : En något experimentell enkätstudie om attityder till native advertising och hur det påverkar konsumenters förtroende för nyheter och företag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Schunnesson; Fredrik Eliasson; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; nyheter; förtroende; annonsering; schema; misstro; persuasion knowledge;

    Sammanfattning : Current marketing discourse seems to be less and less about communicating to customers, and more and more about communicating with customers. Concurrently, traditional news companies are in a bit of a crisis where their business models are failing to compete with the growing colossus of “free” news that circulates the web. LÄS MER

  5. 20. The effect of influencer ad disclosures on influencer perception and advertising effectiveness on Instagram

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Natalia Varga; Sara Höglund; [2017]
    Nyckelord :influencer marketing; Instagram; ad disclosures; advertising effectiveness; influencer perception;

    Sammanfattning : This thesis aims to bring insights to the new field of social media influencer advertising. Our findings provide knowledge about how the clarity of different influencer ad disclosures affects influencer perception and the advertising effectiveness on Instagram. LÄS MER