Sökning: "student centered learning"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden student centered learning.

  1. 1. "Om man inte vill att eleverna ska hålla på med sånt skit måste man förmedla riskerna med preparaten" : En kvalitativ studie om hur lärare i idrott och hälsa bedriver och planerar lektioner som berör droger och dopningspreparat

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Khalil Michael Abily; Gordon Selenius; [2024]
    Nyckelord :Pedagogik; idrott och hälsa; dopning; droger; pedagogiska triangeln; tillvägagångssätt;

    Sammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur idrottslärare på gymnasiet planerar och genomför undervisning om droger och dopningspreparat. Frågeställningar  Vilka tillvägagångssätt använder idrottslärare när det gäller att belysa effekterna av droger och dopningspreparat?  Vilka förutsättningar, hinder och möjligheter ser idrottslärare med undervisning om droger och dopningspreparat? Hur upplever idrottslärare sin ämnesdidaktiska kompetens gällande droger och dopning?   Teori och metod Studien baseras på didaktisk teori i allmänhet och den didaktiska triangeln i synnerhet samt ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. How to Educate an Organization in Working with Security Topics from a User Experience Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Felicia Gabrielii Augustsson; Anna Dahlström; [2023]
    Nyckelord :User centered design; threat analysis; security; experiential learning; gamification; interactive learning tool; the design process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving society, the pervasive influence of technology has profoundly transformed various aspects of human life, presenting both unprecedented opportunities and critical security challenges. To mitigate the risks of data breaches, malicious attacks, and overall cyber threats, companies have taken proactive measures by providing education and training to their employees in the areas of cyber security and software security. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of Woof - A Tool For Developing a Prosperous School Class

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Signe Berdén; Amanda Mitic; [2023]
    Nyckelord :Usability; Prototype; Heuristic Evaluation; WOOF; Woof-space; User-centered design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In order to deal with the rising stress levels of pupils, it is important to create a well-functioning learning environment. This can for example be done with various tools, one of them being Woof Technologies ApS platform WOOF which can be used as an aid for teachers in elementary school to measure and work with students' well-being in class. LÄS MER

  4. 4. Alla dessa system, hur funkar det? : En användarcentrerad studie på systemintegrering utifrån ett studentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Emma Klingofström; [2023]
    Nyckelord :User-centered design; system integration; digital learning platform; student perspective.; användarcentrerad design; systemintegrering; digitala lärplattform; studentperspektiv.;

    Sammanfattning : I detta arbete så har jag undersökt olika system som studenter använder sig av under sin studietid. Systemen som utforskas i början är Kronox, Canvas, Ladok och Antagning. LÄS MER

  5. 5. Greek teacher's perception towards flipped classroom methodology. An analysis on teachers’ reflections

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Charikleia Vasilopoulou; [2022-11-28]
    Nyckelord :flipped classroom; student-centered learning; sustainability; teachers’ concerns; student engagement;

    Sammanfattning : As of today, in greek state schools, traditional teaching, that sets the teacher as the focus of the classroom, has been the predominant method of instruction. However, the last years, especially in the wake of the COVID-19 pandemic and the new conditions it created, resulted in numerous teachers experimenting with student-centered teaching methods, such as the flipped classroom. LÄS MER