Sökning: "student engagement"

Visar resultat 11 - 15 av 847 uppsatser innehållade orden student engagement.

  1. 11. Digitala medier och lärande : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av digitala medier i skolan kopplat till elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Adnan Degirmenci; Sebastian Holmgren Celander; [2024]
    Nyckelord :Digitala medier och lärande; kvalitativ studie; lärares upplevelser; digitalisering i utbildning; elevers lärande; pedagogisk teknik; fortbildning i digitala medier;

    Sammanfattning : Purpose and research questions: The purpose of the study is to investigate how digitization has affected the learning of students from a teacher’s perspective and their experiences. The study examines pros and cons as well opportunities and challenges with digital media. LÄS MER

  2. 12. Prospects for standardisation of industrial PET plastics to support the transition towards a circular economy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Agnes Ström; [2024]
    Nyckelord :Standard; standardisation; industrial PET; polyethylene terephthalate; circular economy; plastic; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Plastkonsumtionen har ökat markant över tid och har utvecklats till ett viktigt material i dagens samhälle, men med utmaningen att råvaran främst kommer från fossila källor. Användningen av plast är i linje med den linjära ekonomin och den så kallade slit-och-släng-kulturen, vilket bidrar till felaktig hantering av plastavfall och en ineffektiv användning av resurser. LÄS MER

  3. 13. The Effectiveness of a Web-Based Multimodal Interactive Story on Upper-Secondary Students' Reading Comprehension in English

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Dakota Lagercrantz; [2024]
    Nyckelord :Multimodal; Interactive Story; Literature; Education; Pedagogy; English; ESL;

    Sammanfattning : The current study investigates the effectiveness of a multimodal interactive story, student use and perceptions of the interactive story, and one teacher’s beliefs regarding the use of multimodal resources in upper-secondary L2 literature education. The study aims to draw conclusions on the potential effectiveness of the tool, student interaction behaviour with interactive story, student perceptions on the tool, and teacher receptibility toward new multimodal tools. LÄS MER

  4. 14. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  5. 15. Från kontroller till kunskap : En översikt av forskningen kring användningen av spelifiering inom historieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Iris Vollmer Jantsky; [2024]
    Nyckelord :education; game-based learning; gamification; gaming; historical gaming history education;

    Sammanfattning : Young people in Sweden today spend a significant amount of time in front of computers playing games, and gaming has gained a negative reputation both in the public domain as well as within the field of education. The aim of this overview is to see whether gamification, the use of video games or parts of video games, can be a valuable tool for educators to increase student motivation, engagement and knowledge of history. LÄS MER