Sökning: "engagemangsnivå"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet engagemangsnivå.

  1. 1. Påverkar medlemmarnas engagemang uppfattningen av medlemskap, förtroende och socialt kapital? : en komparativ studie mellan olika engagemangsnivåer bland medlemmar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lukas Hüllert Åkesson; Gabriella Ivedal; [2024]
    Nyckelord :kooperativ; medlemskap; förtroende; socialt kapital; lantbrukskooperativ; skogskooperativ;

    Sammanfattning : Sverige är unikt som land med sin höga andel skog av den totala ytan, 75% utgörs av jord- och skogsmark, vilket motsvarar 30,9 miljoner hektar. Det gör att skogsnäringen har en viktig roll för Sverige, både för handeln, exporten och sysselsättningen inom landet. LÄS MER

  2. 2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  3. 3. ENGAGEMANGSNIVÅN HOS SMÅ FÖRETAGI ARBETET MED HÅLLBAR UTVECKLING

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexandra Grahn; Elice Morén; [2023]
    Nyckelord :Små företag; hållbar utveckling; engagemangsnivå;

    Sammanfattning : Our earth has finite resources. In order to respect this and not exceed its limits, sustainable development is required. If we cannot realize this, there is a risk that the earth will lose the ability to, for example, provide us with food or provide us with natural resources, something people today take for granted. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsrapporter är bra men inte lätt att använda : En kvalitativ undersökning av hållbarhetsrapporter utifrån svenska privatinvesterare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Bazvand Amin; Alisina Heydari; [2023]
    Nyckelord :Retail investors; Sustainability reports; GRI and ESG-ratings; attitude; Privatinvesterare; hållbarhetsrapporter; GRI och ESG-ratings; attityd;

    Sammanfattning : Problematisering: Studien har identifierat brist på forskning som redogör användbarheten av hållbarhetsrapporter för privatinvesterare i Sverige. Befintlig forskning har genomförts mest från företag och institutionella investerares perspektiv, därmed föreligger ett gap som behöver studeras. LÄS MER

  5. 5. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Hasp; Manfred Högberg; [2022]
    Nyckelord :video commercial; humor; advertising; purchase intention and comedy marketing; low involvement product.; Videoreklam; humor; marknadsföring; köpintention; humor i marknadsföring; lågengagemangsprodukt;

    Sammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback  Datum: 2022 – Juni  Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam.  Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER