Sökning: "syn hörsel lukt smak och känsel"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden syn hörsel lukt smak och känsel.

  1. 11. Matens kvalité inom äldreomsorgen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Madelene Miller; Louise Nyberin; [2012-10-03]
    Nyckelord :Objektiv kvalité; Matsedel; Kostchef; Kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Genom objektiv kvalité föreligger ätkvalité som sedan kan indelas i olika sensoriska egenskaper. Med hjälp av människans fem sinnen; lukt, smak, syn, känsel och hörsel, uppfattar vi den sensoriska kvalitén på maten genom dels olika livsmedel och dels genom den färdiga måltiden. LÄS MER

  2. 12. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER

  3. 13. Barnens park : stimulans för alla sinnen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Ella Forsberg; [2008]
    Nyckelord :Offentlighet; park; barn; sinnen; sinne; syn; hörsel; smak; lukt; känsel; offentliga; rum ;

    Sammanfattning : Arbetar man med att planera våra offentliga rum har man förhoppningsvis inställningen att dessa rum ska stimulera alla sinnen. För att kunna göra detta måste man veta vad det är som behöver stimuleras. LÄS MER

  4. 14. Restaurang- och kökslärares syn på upplevelseproduktion i lärandet. En studie om att bemöta och tillfredställa elevens fem sinnen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Nafaa Bejaoui; [2008]
    Nyckelord :Yrkeslärare; bemötande; lärande; upplevelseprodukt;

    Sammanfattning : SammanfattningDenna studie baseras på några yrkeslärares uppfattningar om bemötande och upplevelse-skapande i undervisningen, för att utveckla elevens lärande i det postmoderna samhället.Syftet med undersökningen var att studera hur restaurang- och kökslärare strategiskt arbetarmed att integrera upplevelser i sitt lärande, för att tillfredställa elevens fem sinnen, syn,hörsel, känsel, lukt och smak i undervisningsmiljön. LÄS MER

  5. 15. Franska är väl ingen konst!? : om unga kvinnors identitetsarbete och självpresentation och om hur skapandekraften kan användas i bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Ann Lundström; [2006]
    Nyckelord :franska; pedagogik; språkundervisning;

    Sammanfattning : Franska är ett av de språk som elever idag kan välja att läsa utöver svenska och engelska i dagens svenska skola. I kursplanen för moderna språk talar man om språkets relevans för oss människor idag och det viktiga i att vi breddar våra språkkunskaper till gagn för oss själva och samhället. LÄS MER