Sökning: "syn hörsel lukt smak och känsel"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden syn hörsel lukt smak och känsel.

  1. 6. Ett hårdare klimat - även för köpcentrum : En kvantitativ studie om hur upplevelser i ett köpcentrum kan användas i kombination med sinnesmarknadsföring för att ge konsumenter en positiv upplevelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elin Jakobsson; Clara Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; Köpcentrum; Upplevelseparameter; Sinne;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien baserar sig på att det idag har utvecklats ett hårdare klimat för köpcentrum, då konsumenterna hittar nya vägar att genomföra sina inköp som exempelvis genom e-handel. Köpcentrum tenderar till att vara lika varandra och färre konsumenter går dit för att njuta av sin shoppingupplevelse, vilket resulterar i att köpcentrum måste differentiera sig från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 7. Speciella Evenemang som Upplevelser : En undersökning av Picknick med BMW

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Rohdin; [2015]
    Nyckelord :Evenemangsturism; Upplevelseindustri; Speciella evenemang; Evenemangsutveckling;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vad evenemanget Picknick med BMW, som utspelar sig i Toruń i Polen, har för brister i tillfredställandet av besökarnas sinnen (syn, hörsel, lukt, smak och känsel), grundläggande mänskliga behov (fysiska, sociala, säkerhet, uppskattning och självförverkligande) och motiv till vistelsen. Den tar också upp hur bristerna kan åtgärdas för att förbättra upplevelsen av evenemanget. LÄS MER

  3. 8. Sinnesmarknadsföring : En undersökning av dagligvarubranschens användning av sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Djedovic; [2015]
    Nyckelord :Sensory Marketing; multi-sensory brand experience; senes; sight; hearing; smell; taste; touch; Sinnesmarknadsföring; Multisensorisk varumärkesupplevelse; sinnen; syn; hörsel; lukt; smak; känsel;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka utvecklingen av sinnesmarknadsföring genom att ta reda på hur det används av företag inom dagligvarubranschen.   Metod: Studien har en kvalitativ forskningsstrategi. Fem intervjuer och tio observationer utfördes som metod i undersökningen. LÄS MER

  4. 9. Turismrelaterade företags användning av sinnesupplevelser : Lukt, känsel, hörsel, smak och syn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Linn Holegård; Amanda Mörk; [2014]
    Nyckelord :Sinnesupplevelse; turistföretag; sinnen; helhetsupplevelse; sinnesexperter;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how customers' senses can be influenced by the experience of a visit to a tourist company and how six tourism businesses today utilize this phenomenon. The problem is that the phenomenon of sensory impact is a relatively newly discovered substance and not sufficiently established in the market. LÄS MER

  5. 10. Design för våra sinnen : En kvalitativ studie över hur design påverkar välbefinnandet

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Philip dos Santos Jadidi; Amanda Nydahl; [2013]
    Nyckelord :inredning; välbefinnande; rum; väntrum; innovation; förändringsprocess;

    Sammanfattning : Datum: 10 juni, 2013 Nivå: Kandidatuppsats i Innovationsteknik, 15 hp Institution: Akademin för Innovation, Design och Teknik, IDT, Mälardalens Högskola Författare: Philip dos Santos Jadidi , 1990; Amanda Nydahl , 1987 Titel: Design för våra sinnen En kvalitativ studie över hur design påverkar välbefinnandet Handledare: Petra Edoff Nyckelord: EBD (Evidensbaserad design), Design, Välbefinnande, Väntrum, Sinnen. Frågeställning: Hur kan ett ökat välbefinnande skapas via utformningen av den fysiska miljön i ett väntrum utifrån våra sinnen? Syfte: Studiens syfte är att undersöka och skapa riktlinjer för att öka välbefinnandet hos patienter, utifrån att skapa en miljö som tar hänsyn till de fem olika sinnena (syn, lukt, smak, hörsel, känsel). LÄS MER