Sökning: "teachers of social science"

Visar resultat 1 - 5 av 425 uppsatser innehållade orden teachers of social science.

  1. 1. Att undvika eller omfamna kontroverser : En intervjubaserad studie om lärares förhållningssätt till att undervisa omIsrael-Palestina konflikten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Nise Bilge; [2024]
    Nyckelord :Controversial issues; Israel-Palestine conflict; Teachers approaches; Social science studies;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how social science teachers teach about controversial issues with an emphasis on the Israel-Palestine conflict. The method applied is qualitative semi-structured interviews. The theoretical framework consists of Diana E. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på lärare och elever – en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Elsa Håkansson Wickander; Ellen Lysgren; [2024]
    Nyckelord :Critical thinking; Media and information literacy; Social science; Technological pedagogical content knowledge TPACK ; Web literacy; Kritiskt tänkande; Medie- och informationskunnighet; Samhällskunskap; Teknisk pedagogisk innehållskunskap TPACK ; Webbkunnighet;

    Sammanfattning : The following essay has the purpose of giving an account of how the increasing digitalization, medialization and flow of information has affected social science as a subject, and how this has changed the expectations put on students and teachers. Furthermore, the way teachers’ TPACK knowledge and web literacy skills affect their teaching is also examined. LÄS MER

  3. 3. Kontroversiella ämnen i skolan: didaktik, utmaningar och ansvar : En uppsats om lärares reflektioner kring undervisning om kontroversiella ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Zoe Tomley; John Åberg; [2024]
    Nyckelord :Social science; Didactics; Civic education; Controversial issues; Sensitive issues; Teacher approach;

    Sammanfattning : This study aims to obtain a deeper understanding of upper secondary teachers’ didactical choiceswhen teaching about controversial or sensitive topics; and what the challenges and possibilities arewithin a subject. Controversial and sensitive topics are a part of our everyday life. LÄS MER

  4. 4. Språkutveckling för andraspråkselever i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Victoria Vulic; Altina Krasniqi; [2024]
    Nyckelord :Andraspråkselever; samhällsorienterade ämnen; SO; språk; språkutveckling; språkutvecklande arbete;

    Sammanfattning : Language development is a central part for students to be given the opportunity for equivalent education. For Swedish schools in Sweden, the ethnic diversity has increased. This results in students with different linguistic abilities, which means that teachers face the challenge of adapting the teaching. LÄS MER

  5. 5. Vad är samhällskunskap? : En uppsats om elevers tankar kring samhällskunskapsämnet och dess anknytning till elevernas livsvärld

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Elin Timbäck; Lisa Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Life world; Pupils; Pupils experience; Social science; Sweden.;

    Sammanfattning : The purpose of the essay was to investigate what the students' perception of the social studies subjectwas and how it related to the students' lifeworld. The essay used qualitative group interviews withsecondary school students. LÄS MER