Sökning: "tematisk annonsering"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden tematisk annonsering.

  1. 1. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  2. 2. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER

  3. 3. TELEFONBEDRÄGERIER MOT ÄLDRE : EN EFFEKTANALYS AV POLISENS BROTTSFÖREBYGGANDE INFORMATIONSSATSNING

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Emelie Tornberg; Ramiza Kasumi; Faritte Mhana; [2023]
    Nyckelord :Assessment; Crime prevention; Elderly; Telephone scams; Vulnerability; Brottsförebyggande; Telefonbedrägerier; Utsatthet; Utvärdering; Äldre;

    Sammanfattning : Åldringsbedrägerier ökar markant i Sverige i och med att kriminella aktörer använder sig av olika taktiker och strategier för att på illegala sätt anskaffa sig pengar. Mot denna bakgrund har Polisen tagit initiativ för att bekämpa bedrägeribrottsligheten med en brottsförebyggande kampanj riktad till äldre och deras anhöriga. LÄS MER

  4. 4. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  5. 5. The ICA-Story - Not just a Commercial : - En studie om vilken funktion ICA:s reklamfilmer fyller när det gäller människors förhållningssätt till reklam.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Elina Ekblad; [2021]
    Nyckelord :Reklamfilm; Storytelling; Uses- and Gratifications;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka vilken funktion ICA:s reklamfilmer fyller när det gäller människors förhållningssätt till reklam. Är det bara en reklamfilm bland andra, eller kan den fylla andra funktioner som lockar till tittande? ICA:s reklamfilmer kan betraktas som rena reklaminslag eller annonser, men reklamfilmerna kan också betraktas som ett mediefenomen. LÄS MER