Sökning: "tobak marknad"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden tobak marknad.
1. The Swedish Experience - : En kvalitativ studie i kommunikation på en reglerad marknad
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur aktörer på den svenska snusmarknaden planerar sin marknadskommunikation samt att studera om det skett någon förändring sedan implementeringen av EUs tobaksproduktdirektiv 2016. Detta sker mot bakgrund av marknadsföringslagen som utgör en reglerad marknad på vilken aktörerna är verksamma. LÄS MER
2. Upplagt för konflikt : Hur snusbranschen marknadskommunicerar på en hårt reglerad marknad
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats har varit att ta reda på hur företag inom snusbranschen planerar sin kommunikation och lyckas nå ut till sina konsumenter trots de hårda marknadsföringsregleringarna som finns. Även vilka andra intressenter snusföretagen kommunicerar med och vad syftet med den kommunikationen är av intresse. LÄS MER
3. Löneskatter - löneskatternas påverkan på sysselsättningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Den svenska välfärdsstaten såsom offentligt skyddsnät har haft betydelse för den svenska arbetstagaren ända sedan det föregående sekelskiftet. Från frivillig organisation till ett sedan drygt 50 år tillbaka statligt lett obligatoriskt måste lever den svenska befolkningen idag ekonomiskt sett ett ganska skyddat liv. LÄS MER
4. Är det svenska spelmonopolet förenligt med EG-rätten? : Nationell lagstiftning mot EG-fördraget
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Sammanfattning EG-fördraget reglerar de grundfriheter varje medlemssats medborgare har rätt till, såsom friheten att utöva tjänster och friheten att etablera sig i en annan medlemsstat. Medlemsstaterna skall värna om en öppen marknad med fri konkurrens. LÄS MER