Sökning: "vad är det för idealbild"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden vad är det för idealbild.

  1. 11. Vägen till framgång - en studie om studenters val och upplevelser av att studera på en elithögskola

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christine Olausson; Lynn Eliasson Lotzner; [2011]
    Nyckelord :Elitutbildningar; Social bakgrund; Habitus; Careership; Individualism;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utveckla vår kunskap om den sociala snedrekryteringen till högre studier. Vad är det som gör att studenter väljer som de gör och hur upplever de sedan, utifrån social bakgrund, det faktiska mötet med högskolan? För att få grepp om detta valde vi att genomföra sex intervjuer med studenter på en högskola som tillhandahåller elitutbildningar. LÄS MER

  2. 12. Vänskap och identitetsskapande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Airi Nöu; [2011]
    Nyckelord :Facebook; identitet; interaktion; identitetsskapande på sociala medier; vänskap; vän;

    Sammanfattning : Facebook är en social nätverkstjänst som används av ett mycket stort antal människor runt om i världen. Syftet med den här uppsatsen är att undersöka om den ökade interaktionen via Facebook har förändrat vår syn på vänskapsbegreppet och på vilket sätt identitetsskapandet på Facebook skiljer sig från den fysiska världen. LÄS MER

  3. 13. Entreprenör : Hur fattar entreprenören beslut, egentligen?

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Andreas Larsson; [2010]
    Nyckelord :entreprenörskap; företagande;

    Sammanfattning : Inom området entreprenörskap finns massor av böcker skrivna. De behandlar allt från innovationsprocessen och kreativitet till affärsplaner och marknadsföring. Så gott som alla av dessa böcker utgår dock ifrån att entreprenören har ett klart mål för sin förmåga till företagsamhet. LÄS MER

  4. 14. Det personliga varumärket - en kritisk granskning av personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Nilsson; Johanna Von Seth; [2010]
    Nyckelord :Synlighet; Trovärdighet; Idealbilder; Nätverkssamhället; Personligt varumärke; Konsumtionssamhället; Kommunikation; Individen och samhället; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nilsson, Emma & von Seth, Johanna (2010) Det personliga varumärket – en kritisk granskning av personliga varumärken. Författad vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Denna uppsats behandlar fenomenet personligt varumärke. LÄS MER

  5. 15. Bland gudar och krigare : asatro, ideologi och mansidealet i nationalromantikens konst

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för kultur- och religionsvetenskap

    Författare :Elin Eriksson; [2009]
    Nyckelord :religion of the vikings; national romaticism; nationalism; aesir; art; politics; symboliscism; gender; viking; vikingatidens religion; nationalromantik; nationalism; asar; konst; politik; symbolik; genus; göticism; viking;

    Sammanfattning : This essay is about how the aesir are used as an ideal image of the original Nordic aspects and as a symbol of heroism and pure strength. The main subject of this essay is to look at how this ideal of masculinity is represented in the art produced during the era of romantic nationalism. LÄS MER