Sökning: "varumärke jeans"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden varumärke jeans.

  1. 6. Företagsetablering på den svenska marknaden : en studie om tre svenska jeansföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Vida Modée Rasting; Daniel Sundin; [2006]
    Nyckelord :företagsetablering; ACNE Jeans; Nudie Jeans; Cheap Monday; jeansföretag; klädesbransch;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats syftar till att ta reda på hur klädesföretag kan etablera sig på en redan mogen marknad. Detta har belysts genom att studera och analysera tre svenska jeansföretag. Målet var att finna vilka de viktigaste faktorerna är för att etablera klädesföretag på den svenska marknaden. LÄS MER

  2. 7. A tale of two cities- en fallstudie om Acne Jeans

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Andersson; Charlotte Andersson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Som med många svenska varor och tjänster, räcker inte den svenska marknaden till för att vara tillräckligt lönsam. Detsamma gäller även många modeföretag där exporten är nödvändig för att den svenska modebranschen skall ha möjlighet att utvecklas. LÄS MER

  3. 8. Känslor kring varumärken : En studie av tre svenska varumärken i klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Adam Öjdahl; Lisa Malmborg; [2006]
    Nyckelord :Image; Varumärke; Marknadsföring; Acne; J.Lindeberg; WE; Känsla;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och analysera huruvida tre svenska varumärken i klädbranschen lyckats skapa en uppfattning hos kunderna som överensstämmer med företagens mål. Vidare vill författarna undersöka om det råder några skillnader i hur varumärkena uppfattas mellan kvinnor och män. De utvalda varumärkena är J. LÄS MER

  4. 9. Strategiskt arbete i unga svenska modeföretag - en fallstudie av ACNE Action Jeans AB, Filippa K AB och Nudie Jeans AB

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Wieloch; Louise Meiton; Sonja Ingrid Désirée Sandberg; [2003]
    Nyckelord :Svenska modeföretag; Resursbaserat synsätt; Kaos-balans teorin; Normanns teori; strategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka och jämföra fallföretagens strategiska arbete, beskriva och analysera detta. Vi ämnar göra detta genom att finna och använda de strategiteorier och modeller som på ett mest adekvat sätt förklarar och beskriver hur våra fallföretags strategiska arbete sker. LÄS MER